Alla inlägg under maj 2010

Av Ida - 1 maj 2010 21:10

Juppsidaysy. Nu har vi kommit hem från "Mittifjärden" och mina föräldrars boning. Trevligt var det, god mat och ungarna har fått träffa sina morföräldrar, Toria har sytt och pysslat.


Med andra ord vi har haft det riktigt trevligt på kvällskröken allihopa. :)

Av Ida - 1 maj 2010 12:11

Nu efter mycket om och men har jag ÄNTLIGEN fått in bilderna från telefonen till datorn, trots lite extrapyssel som det alltid blir.


Osse käkar gröt till frukost, den här gången var det tydligen Jenny som skötte inleveransen av grötsked. :) Kladdigt är BRA enligt Osse!


   

När man har käkat blir det oftast att tvätta busungen - onekligen i diskhon är man bra till! :D


   

Ibland blir Osse en trött gOsse och då somnar han där han är, just på den här bilden råkade han ligga på sin pappa. ;) Sötnosen min (osse alltså).


   

På en av alla våra promenader hittade vi de här två men de var inte så sugna på att komma nog nära för att man skulle kunna fota ordentligt...


Tills nästa gång! *vinkelivink*  

Av Ida - 1 maj 2010 08:56

Nu har jag suttit och kikat på eurovision av någon modell på svt... Det som återigen slår mig är hur många rent BENIGA människor som förekommer, vilket då osökt får mig att tänka på många som anses osedvanligt vackra.


Så spelar de en låt med Shirly Clamp - en kvinna som faktiskt ser ut just som en kvinna. Därmed inte sagt att man inte kan vara smal OCH vacker, men ibland tar stjärnorna det till överdrifter och tappar alla koncept. Istället för att vara "normalviktig" visar man upp ett i det närmaste anorektiskt ideal med utstående benbitar och där skinnet snarast hänger direkt på skelettet istället för att ha någon plats för ehh - jag tror det kallas muskler!


Vad hände med Zorns kullor? Det är stadiga damer med dagens mått mätta men jag vette sjutton om de ändå inte lätt kan räknas som just "normalviktiga". Förr fanns det ett ideal med kurvor och förvisso smal midja men ändå inte tvärmagert. I dagens samhälle visas det i första hand upp människor som Lindsey Lohan och liknande rent sjukligt magra typer, förutsatt att man inte är ute efter att håna någon som lagt på sig ett par kilon "för mycket".

Av Ida - 1 maj 2010 08:45

Nära på alla jag känner firar "Valborg", men handen på hjärtat - vad har "Valborg" gjort för mig?? Alltså struntade jag och Oskar i allt vad firande hette och gjorde en tidigkväll i bingen, okej vi låg och kikade på tv en stund men sedan blev det till att platta ut kudden.


Visst man skulle ha kunnat dra ihop lite kompisar och käkat gott, men näää, det kändes så ytterst oinspirerande att vi struntade i alltihopa och gick och la oss. Toria och Gustav tog med sig Magoo och gick till brasan för att kika. Lite smällar blev det tydligen men som tur är så är Magoo en sansad kille som inte bryr sig så nämnvärt mycket annat än när de mötte ett par gräsänder som faktiskt var sååååååååååå fina!! ;)


Idag ska vi iväg ut på äventyr, mer om det senare.

Ovido - Quiz & Flashcards