Alla inlägg under oktober 2017

Av Ida - 31 oktober 2017 17:12

Alltså, det är ju höstlov och då ska barnen aktiveras - jo men tjena! Själv passade jag på att dra på mig en månstersträckning i ljumsken av mitt kryckgående i kombination med att magen blivit på hyfsat dåligt humör...


Vissa dagar känner man sig ungefär som världens uslaste morsa, men som tur var så uppskattar mina småtroll en dag i mysets tecken i soffan och eftersom det faktiskt är halloween idag ska de tydligen ut på "bus eller godis" - men utan buset. Viken tur att jag har världens snällaste kollega som gärna går med de små illbattingarna. :)

Av Ida - 27 oktober 2017 16:21

Jo det kan man tänka sig är enkelt, men nääää. Såklart lagom till att min onda fot gick med på att följa med mig till vårdcentralen för att ta det där provet som jag tydligen skulle lämna idag så nope, näpp då hade de lunch... Såklart!

Iväg på möte en liten timme och sedan tänkte jag i min enfald att men då svänger jag förbi kemlab efter jag har hämtat barnen på skolan...

Skulle inte tro det! De stänger tydligen två just på fredagar... Såklart!

Så vidare upp på avdelningen och japps, med två minuter till godo innan stängning så blev det stucket och klart.


Men, att tro att en människa ska ta sig iväg på provtagning hur lätt som helst visade sig vara ett heldagsprojekt när foten vägrade samarbeta en helt vanlig fredag.


Då till det positiva! För det finns sånt också, hon uppe på kvinnokliniken lyckades sticka svårstuckna mig på första försöket ok, jag bjöd ut mitt bästa blodkärl och då går det oftast bra. Dessutom fick jag ha min älskade lillunge med mig och hon är som ett enda stort lyckopiller, världens bästa Losing. <3


Ha nu en fabulös, skandalös helg!

Av Ida - 27 oktober 2017 11:32

Alltså det här att kvinnor (för ofta hör jag det från andra feminina personer) säger att de är feta, fula och värdelösa. Seriöst??? Enligt VEM då?


Visst dålig självbild men å andra sidan eftersom att det är ytterst vanigt att människor existerar i vacum och inte har personer de själva valt att umgås med - alls.. Då kan man omöjligt inte vara värdelös, om inte annat sluta kasta skit på MINA VÄNNER!!! Ja, är det så att jag valt att lägga tid på att umgås med dig så ja då är du med största sannolikhet en av mina vänner och att då höra (även om det är från den personen själv) att den rackar ner på sig själv gör mig så fruktandsvärt ledsen. Inte för min egen skull - jag skulle kunna stänga av och vägra ta in det - men hur kul är det om man säger till sig själv gång efter annan att livet är värdelöst? Att man själv är värdelös?


Mer kärlek till er alla, visst alla har sämre dagar men då är det sällan så hemskt att det inte finns någonting alls att vara tacksam för. Visst jag sover (lite och sällan särskilt bra), jag har ont (nära på dygnet runt), jag vill göra hur mycket som helst men det går inte. Samtidigt nu efter olyckan så har jag hittat andra saker jag är rätt bra på, andra saker jag är rent ut sagt förbannat bra på och man lär sig att förändra sitt liv så att det ska fungera och så att det ska bli någon sorts flyt på det hela även om det kanske är så att man sovit 2h på en natt så kan man ofta ändå försöka vara mänsklig.


Btw - jo jag har också fet ful och värdelösdagar men då kör jag all in enligt devicen - fake it till u make it & by the way I'm SUPER AWSOME!


Nu ska jag ta min fot och susa iväg på vårdcentralen så de får punktera ut lite blod ur kroppen på mig. <3

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards