Alla inlägg under maj 2010

Av Ida - 20 maj 2010 09:12

Igår var vi ju på bvc och Osse fick sina sexmånaderssprutor. Hej vad det gick, läkaren stack i ena benet och sjuksyrran i det andra. Osse själv han tog sig en 10 sekunders grin och sedan var det bra med det. Inatt däremot har mamman haft en febrig kille så han har legat i bara en t-skirt och blöjan för han höll verkligen på att överhettas den lilla grabben. Idag på morgonen är allmäntillståndet gott men han är fortfarande varm min lilla kämpe.


Tur som en tok hade jag däremot, just när jag, Toria, Osse och hundarna skulle stega iväg mot skolan så möter vi en klasskompis till Toria och hennes pappa som precis ska skjutsa sin lilla flicka till skolan och Toria fick åka med dem så jag fick ta hem min febriga lilla kille. Skönt! Nu lite morotjuice senare så sover prinspojken i mitt knä för amma - det ville han då rakt inte!


Enda nackdelen med det här och det är verkligen en liten bagatell är att jag hemskt gärna skulle vilja ha någonting att dricka men men det kommer säkert på sikt för nu närmast måste grabben få sova.

Av Ida - 19 maj 2010 15:28

Återigen besiktad UA, skönt! Dessutom fick han två sprutor så nu är han färdig för denna gången. Ont gjorde det tydligen för arg blev han i säkert 10 sekunder. ;)


Mammas Osseboss. 8280g tung, 70cm lång och ja... En himmelans massa skratt senare så stegade familjen ut från bvc. Sprutad och klar. Jag gillar min Osse!

Av Ida - 19 maj 2010 12:47

Nu ska jag vara rent gräsligt svensk! I vintras klagade jag högljutt över snömängden och även kylan, nu ska jag göra motsatsen dvs klaga intensivt över det gräsliga högtryck som ligger över just MITT hem idag!


35 grader and counting säger jag bara helv* så varmt! Hundarna ligger som slagna grisar och att göra annat än att gå lite försiktigt är bara att glömma om man inte förlägger träningen till vatten - vilket jag inte hade avsikt att göra idag. Nu ska vi snart iväg på bvc, Osse sover i vagnen efter att ha hämtat storasyrran, hundarna ja, som sagt de ligger och flämtar i värmen och själv funderar jag starkt på huruvida det är helt okej att gå naken tvärs genom ersboda för att inte svimma i värmen! :S


Dock, det kommer säkert att bli ännu hetare framledes så jag får nog skaffa mig stadig frys - fysrum kanske man borde installera? Eller varför inte ett kylrum - det torde funka klockrent för sanning att säga så fungerar jag som bäst när det är sisådär 8 grader varmt ute. :P

Av Ida - 19 maj 2010 11:25

Nu tänker jag kanske i första hand på människor som har väldigt lätt för att utala sig i termer att om... så..


Ibland skulle jag också vilja vara så enkelspårig just för att det måste banne mig vara lättare om man inte kan se gråskalan.


Om logikens uppbyggnad funkade klockrent - oj så lätt livet vore att leva!


En schäfer anföll mig, alltså kommer alla schäfrar att anfalla mig i alla lägen och i alla väder! Klockrent! Då kan jag undivka alla schäfrar och aldrig någonsinn råka ut för någonting tråkigt... Troligt, eller så inte! Men nog vore det lättare om gråskalorna inte fanns, samtidigt fruktandsvärt tråkigt!

Av Ida - 19 maj 2010 09:38

Här stigs inte längre upp för sanningen är onekligen att varenda morgon kliver jag ner. Ja, ner för trappen till undervåningen för att göra iordning oss för dagen. Det är frukostar som ska fixas för barn och hundar, påklädning (barnen får kläder på kroppen och hundarna får koppel) och så tar vi oss ut.


Varenda morgon är det som samma läge man klär sig och ser till att alla andra är klara sedan är det bara ut för hundarna ska ju ut även om det råkar vara helg. ;) Hur som helst nu har vi fått Toria till skolan och Osse ligger en stund på golvet, hundarna är välrastade och själv ja... Jag känner mig väl inte superpigg men jag kommer säkert att överleva det här också, det misstänker jag skarpt. Ute är det kladdigt och tryckande i skrivandets stund 22 grader varmt och såååå massa åska i luften, förvisso behövs det säkert regn men varför åska??


Senare på dagen bjuds det på att hämta hem Toria och att gå med barnen till bvc för att Osse den lilla ligisten ska ha sin femmånadersspruta - jo även fast han snart blir sex månader. Tänk min lilla grabb är snart ett halvår!! Tiden går fort fram för mig känner jag.


Nu blir det ändå fast jag hade lovat mig själv att slappa en stund att städa undan i köket för här ser det onekligen ut som om en bomb har briserat. :S IGEN!!

Av Ida - 18 maj 2010 19:28

Uff, det är sååå trist att göra vissa saker. Andra saker är mer hanterbart. Idag blev det verkligen inte som jag tänkt men det funkar nog ändå. Städningen av hemmet blev skjutet till morgondagen, däremot var jag med på städdagen för brf. Jättekul! Eller så inte. :S Men jag har iaf klippt ner ett par buskar spirea och det känns väl som bra eller så, dock inte så många andra som var ute just på våran gård, här var det jag, Toria, maken och Osse som var ute och handen på hjärtat Osse är inte så vass på trädgårdsarbete ännu.


Nu närmast halv åtta hos mig och softande med dottern innan den ligistiga sonen kommer att mjölkhuligana för kvällen.

Av Ida - 18 maj 2010 08:11

Idag följde Jenny med Toria till skolan så jag och Osse fick sovmorgon. Skönt! Ibland blir man nöjd över att man får lite lyx i vardagen, i övrigt så har knät lagat sig över natten så nu är jag fit for fight igen. *gilla*


Förutom det ska jag ta och försöka göra klart framsidan, vattna lite blommor och sedan om jag blir riktigt inspirerad ska jag städa hemmet MEN det är strålande sol så det blir nog inte så mycket av den varan men man kan väl drömma?? ;)


Vad gör vi mer idag? Långprommis tror jag för det ser ut som om min gosiga stig i skogen tinat fram och har jag riktigt tur kanske, kanske, kanske jag tar mig en sväng ut med ett par dummies och grabben med lite grus i, det vore hur nice som helst. :)

Av Ida - 17 maj 2010 20:44

Det blev 11 km promenerat idag - om man ser till dedikerat promenerande, sedan på det körde jag afro... Hysteriskt smart! Pang sa det i knät och så gjorde det inte skönt iaf, rent ut sagt skitont gör det! :S

Men det kommer säkert att gå över.


Nu i eftermiddag har vi mest fokuserat på att baka och laga mat, jag har bakat rågbröd och det blev faktiskt helt okej, till det käkade vi den ytterst upphetsade maträtten makaroner och bacon med broccoli. Broccoli är onekligen bland det godaste som finns, varför kan man inte leva på bara broccoli och ingenting annat?? Det är min plan, jag måste nog testa men först bör jag nog springa förbi en affär och köpa mig lite broccoli. ;)


Btw, afro med Hea is tha shit, jättekul men nu har jag lärt mig en ny övning som jag verligen aldrig, aldrig mer ska göra. Till helgen däremot då jäklar, då kör vi igen. :D

Ovido - Quiz & Flashcards