Alla inlägg under april 2010

Av Ida - 30 april 2010 18:53

Nu är det bara som en kärleksförklaring till världens bästa lillebror, nämligen MIN egen lillebror Isak!   Ni som följt bloggen har säkert märkt att jag blev aningen indisponibel ett tag pga datorrellaterade problem.   


NU när lillebror körde hem från Borlänge för sista gången så har han lagat min dator på distans. Min HJÄLTE! Nu funkar den igen och jag kan blogga, jag kan kolla på ALLA sidor jag vill och inte att förglömma min MSN fungerar!

Underbart!


Nu är det bara att tugga ihop datorn och sedan då jäklar är jag på gång igen.   

Av Ida - 29 april 2010 23:26

Jösses! Jag har inte bara gräsligt dålig kondition mitt vänsterknä är tydligen inte heller vad det en gång i tiden var.. Det blev jag varse när jag idag gjorde Hea och Jenny sällskap för att träna "afro", tjenare liksom! Knät sa bara nej vettu och det var bara att ge upp efter 10-15 minuters lyssnande på trummorna.


Märligt men ja, vad säger man? Världsklass. ;)


Nu är jag helt mör och död i kroppen och hoppas innerligt på att det ska vara lagat tills imorgonbitti när jag kliver upp.

Av Ida - 29 april 2010 10:28

Jösses säger jag bara, jag har blivit utmanad av bästaste Hea... Men vilken jäkla utmaning!!


10 sanna saker om mig som ni inte vet om... Woooot?


Jag gör ett försök.

1. Jag har inga tatueringar på kroppen, vilket jag vet många går omkring och tror om mig.

2. Jag har aldrig tävlat i lydnadsklass 1! (däremot i lydnadsklass 2)

3. Jag har ett kennelnamn (några vet om det, och det är ju allt annat än hemligt) Diamond Hunters är det om man är nyfiken.

4. Har ett gäng "adopterade" människor - går tydligen under namnet Mamma Ida - av vuxna folk!!! Ehh, jag måtte varit ruskigt ung då jag fick dem!

5. Har betydligt längre "stubin" än vad de flesta tror om mig (därmed inte sagt att det är smart att reta mig för länge).

6. Fick kriga med maken för att få igenom Oskars förnamn.

7. Ida har inget körkort.

8. Har gått ner 9kg sedan innan jag blev gravid (men skulle behöva gå ner ytterligare 3).

9. Jag är fullständigt tondöv.

10. Jobbar hellre natt än dag.


Danm, jag fick ihop alla tio! Jag är helt imponerad av mig själv, dock om man känner mig så vet man förmodligen om det ändå. :P


Då ska man till att utmana sina vänner, mina utmaningar går då till:

Cecilia Wisén(som jag vet är en ruskigt fiffig människa på att komma på smarta saker).

Cillan är också en duglig person på att komma på smarta inlägg.

Heléne brukar också vara imponerande bra på att komma på saker.


Tyvärr är det så att de flesta redan är utmanade på ett eller annat sätt...

Av Ida - 29 april 2010 10:23

Min lilla söta dator har fått spader fullständigt och jag läääääääääääängtar tills i helgen då jag ska tvinga lillebror att se över den för det här funkar inte. Jag VÄGRAR att måsta uppsöka den stationära bara för att komma ut på nätet, varvid jag då knappt syns till öht vid en dator. :( TRIST!


I övrigt då? Ja... Jag håller på och påtar här hemma och finular på vad jag ska hitta på. Bilderna jag tänkte lägga ut ligger såklart... på den bärbara! Var annars?? Förbannelse kallas det!! Den är iaf fri från virus och sånnt jox men tydligen verkar några inställningar ha fått sig en knäck - lillebror är min kämpe i sånna lägen! :D


Hundmässigt har veckan varit rätt lugn, vi har promenerat och bara småtränat. Osse sitter stadigt själv och har börjat röra på sig när man lägger honom på golvet ordentligt så nu är ALLT livsfarligt för miniligisten. Toria är som Toria är mest och har passat på att göra massa bus, får återkomma med det när jag får ut bilderna ur datorn..


I lördags blev Osse döpt (tror jag flaggat om det och att jag utlovat bilder?) - det kommer mer om det när jag återvänder till normala datorn. :P


Nu blir det att åka ner på stan, sola, shoppa och försöka återta mitt liv, hur f*n ska jag lyckas med det??? Det återstår att se. :)


Med lite tur ska jag lyckas få igång lite mer bilder i bloggen iom att våren kommit till oss i norrland. :) Nu - upp, upp och iväääääääääääääääääg!

Av Ida - 25 april 2010 21:24

Ja, i det närmaste är det vad jag pysslat med då datahelv* har fått för sig att jäklas med mig, alltså har bloggandet varit nere för räkning. Jag ska försöka tanka ur kameran de bilder som blev från dopet av Osse i lödags och om andan faller på ska jag även fota "hundrummet" (numera Jennys rum) efter att det fått färg på sig. Gardiner ska vi hänga där i veckan. :)


Idag har vi varit och promenerat till H&M samt Kappahl, tjejjerna och jag (Hea & Jenny) samt såklart att Osse var med oss. :)


Mao, håll koll på bloggen imorgon så ska jag uppdatera efter helgen - nu sängen för jag är en trötter Ida... Spakvällen vi planerat rann ut i sanden för vi var helt enkelt för trötta...

Av Ida - 22 april 2010 08:24

Mammas lilla trollunge är sjuk - Toria har fått feber så hon är hemma från skolan idag. Promenaden blev inställd på morgonkröken - hundarna har förvisso fått komma ut och pinka men ja, är ungarna sjuka får man försöka ta det lite lugnt.


Under dagen ska jag försöka hinna med lite pyssel men samtidigt så ska det tas det lugnt för att Toria ska få det lugnt och skönt när hon inte är riktigt kry.

Av Ida - 21 april 2010 22:57

BRA! Vilken grabb! Nu är väven uppe i hundrummet och morgondagen är räddad, då ska jag sätta färg på väggarna - känns fantastiskt att ha kommit så pass långt med tanke på att det inte gått så lång tid ändå fast ja... Jag hade räknat med en mindre arbetsinsats. Nu närmast är dock att låta saker och ting torka ordentligt innan jag ska smacka upp färgen.


Men vilken grabb - Gurra som faktiskt har satt upp all väv själv även fast jag bara har skurit upp lämpliga bitar åt honom. Teamwork när den är som bäst. :)

Av Ida - 21 april 2010 19:03

Nu har jag utrustat barnen (eller kanske i första hand den som är med barnen) med en barnmobil, så då kan de alltid få kontakt med mig om det behövs & såklart även tvärt om. Nice!


Sedan om det kommer att straffa sig i längden, det återstår att se men nu verkar det iaf som en smart tanke. :) Dock med kontantkort så att kostnaden inte kan skena iväg. ;)


Häxa har fått en födelsedagspresent, en stor goseanka som piper om man verkligen finner av pipmojängen. Söt!

Ovido - Quiz & Flashcards