Alla inlägg under augusti 2012

Av Ida - 31 augusti 2012 00:10

Ja den här veckan är det vad jag sysslat med, jag har jobbat på kvällarna och på dagarna och nu en natt - det känns rätt galet att jag jobbar hela tiden och dessvärre får jag nog erkänna att det känns som om jag inte hinner träffa mina ungar. :( Faktiskt riktigt tragiskt. Men samtidigt måste jag erkänna - jag gillar att jobba, på riktigt!


Förutom det då? Jo jag pysslar på och petar på, den prickige har hittat på att bara äta när det passar honom så han äter av och till - lagom kul när han ska UPP i vikt. *morr* Men det går förhoppningsvis åt rätt håll, jag lyckades lura i honom lax med gräddsås idag, ett fall i rätt riktning!


Mer? Nä det finns ingenting att säga, jag städar, tvättar, lagar mat, jobbar och ibland när andan faller på och vinden ligger rätt sover jag också... Just nu längtar jag tämligen intensivt efter min säng och om drygt 7½ timme ska vi helt klart ha en date. ;)

Av Ida - 27 augusti 2012 03:19

Ja det summerar min sommar ganska bra faktiskt.


Sommaren började med att hundarna fick mask, inte bara lite och inte som jag trodde först (spolmask) utan rejält och massor av bandmask. *spontanspyr* Var 17 de har plockat upp dem vet bara gudarna för de har inte ens varit bland andra odjur. Skitjobbigt har det varit hur som helst men nu verkar de vara maskfria så nu har vi startat upp operation gödning av mina små killar... Går långsamt men onekligen jag tror det går åt rätt håll - ska väga igen nästa vecka. :)

Prickiga hunden har fyllt ett helt år och onekligen - han tar sig! Har bokat tid för hd-röntgen, vaccination och inte minst kastrering om två veckor, kommer bli så skönt när det är gjort. Som en ren bonus kommer Lol att kastreras samtidigt så då har jag bara en fertil kille kvar i hemmet och det är min gamle Mr Magoo men han, ja han gör inte så mycket väsen av sig när det kommer till damer. ;)


Jobb, jo i sommar har jag jobbat, jobbat och åter jobbat... Nu ÄNTLIGEN är även småttisarna inskolade på dagis så då blir det någon som helst ordning på torpet (mao mamman får sova när jag kommer från jobbet - skönt!). Jag har av och till nästan gått på knä men nu är den sommaren över iaf! Skolan har börjat för Toria och hon tycker att det är underbart att livet har återvänt till det normala. :) Mamman gillar! :)


Vi har hunnit med att vara en del i Klinten och det är som alltid mysigt, att vi dessutom har förmånen att ha farmor och farfar på plats där gör bara saken bättre. :) Ungarna ÄLSKAR det!


Så kommer vi till det där jobbiga - mammans vikt. Fy! Jag ligger ganska stabilt viktmässig även om jag måste erkänna - det är svintrist! Träningen fortlöper och onekligen jag får väl se mig besegrad, det funkar även om det är riktigt förbannat skittråkigt! Jag HATAR och avskyr det innerligt och helhjärtat!


Förutom det mår jag rätt okej och livet ser aningen ljusare ut, återstår att se vad jag ska hitta på för nytt hyss för att ha någonting att stressa upp mig runt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards