Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Ida - 20 maj 2010 09:56

Det ska tydligen mer till för att knäcka Osse-boss än en fånig liten feber. Dock jag måste säga att han verkar ta det här med feber med ro för han leker ändå även fast jag märker av att det behövs mer vätska för att göra honom nöjd än vad det har gjort tidigare men men, vad gör man inte för sin lille prinspojke?


Här kommer bilder på prinspojken som numera får ligga iförd bara byxorna för det är rent gräsligt varmt här hemma! Just nu 29 grader...


Mammas busgrabb


     

Man ska väl flirta med fotografen??

Av Ida - 20 maj 2010 09:12

Igår var vi ju på bvc och Osse fick sina sexmånaderssprutor. Hej vad det gick, läkaren stack i ena benet och sjuksyrran i det andra. Osse själv han tog sig en 10 sekunders grin och sedan var det bra med det. Inatt däremot har mamman haft en febrig kille så han har legat i bara en t-skirt och blöjan för han höll verkligen på att överhettas den lilla grabben. Idag på morgonen är allmäntillståndet gott men han är fortfarande varm min lilla kämpe.


Tur som en tok hade jag däremot, just när jag, Toria, Osse och hundarna skulle stega iväg mot skolan så möter vi en klasskompis till Toria och hennes pappa som precis ska skjutsa sin lilla flicka till skolan och Toria fick åka med dem så jag fick ta hem min febriga lilla kille. Skönt! Nu lite morotjuice senare så sover prinspojken i mitt knä för amma - det ville han då rakt inte!


Enda nackdelen med det här och det är verkligen en liten bagatell är att jag hemskt gärna skulle vilja ha någonting att dricka men men det kommer säkert på sikt för nu närmast måste grabben få sova.

Ovido - Quiz & Flashcards