Alla inlägg under augusti 2009

Av Ida - 31 augusti 2009 17:39

Nu har jag varit och handlat hundmat, kattmat och kattsand... Med andra ord det jag gör rätt ofta. MEN idag var det inte så kostsamt som det brukar utan det var ovanligt BRA rabatter som slog väl ut. :) Det gillar jag!


Synd bara att man inte kan bunkra i allt för stor omfattning, annars kan ni gissa att jag skulle köpt 10 säckar foder på en gång. ;)

Av Ida - 31 augusti 2009 13:25

Vilken pärs! Jag gick faktiskt och hämtade busungen - jag vet inte men det kändes som att det kunde funka och hundarna behövde faktiskt få en ordentlig prommis så vi tågade iväg... I efterhand kan jag ju bara konstatera att det kanske inte var det smartaste jag har gjort, ontet kom som ett brev på posten (eller näää, men det kom fort iaf) så nu blir det en långsam eftermiddag för mig och de mina.

Av Ida - 31 augusti 2009 08:54

Nu under helgens städmani så tog jag nog nästan ut mig lite väl mycket, resultatet lät såklart inte väntas på sig utan igårkväll började höfterna göra ordentligt ont igen, brännande smärta som strålar åt alla möjliga (och omöjliga håll)... Idag på morgonen när jag hade tänkt gå till skolan med dottern var det bara att erkänna sig besegrad på en gång och ta bussen - det gick bara inte!


Dagen kommer idag gå åt till att försöka vila höfterna så mycket som möjligt så att jag ska klara av eftermiddagen på något mystiskt sätt.


En komisk sak jag såg när jag väntade på bussen på vägen hem efter att ha lämnat Toria var en bil med släp som skulle köra upp på en parkering över en liten gatukant, plopp sa det och så tappade den släpet. Självklart där alla andra bilar skulle fram så många fick köra lite "off road" på morgonkröken.

Av Ida - 30 augusti 2009 19:39

Maken hemkommen från Skellefteå, dottern återhämtad från mormor och morfar... Med andra ord lugnet som har rått här hemma i helgen är fullständigt tillintetgjort. Men samtidigt - det är rätt skönt att ha alla hemma och på plats igen. ;)


En sak är säker, det må vara skönt när de är borta - jag hinner rätt många saker och jag hinner få lugnet men man saknar dem ändå och det bästa är när alla har återvänt hem och rörigheten är som vanligt...

Av Ida - 30 augusti 2009 14:40

Ja, det var nog ändå det jag slog till med nu en stund. ;) Alltså jag var ner en snabbis på jobbet för att skriva lön. :P Det var då jag kom på (igen!) att jag troligtvis är galen... Då sitter man en halvtimme på bussen för att åka till jobbet, fixar det man ska på fem minuter blankt för att sedan sätta sig i bussen och åka hem igen viket då tar ytterligare en halvtimme (eller skulle ha gjort om jag inte fått vänta på bussen i tjugo minuter).. Åh vad jag älskar Umeås lokaltrafik - eller så INTE!!!


Sedan klagar miljömupparna på att man inte åker kollektivt, men tacka f*n för det när det är helt stört omöjligt att åka och då bor jag ändå längs den mest trafikerade sträckan av alla... Dessutom - det kostar 23 spänn att åka ENKEL väg! Hutlöst är vad det är. Nästa gång tvingar jag någon jäkel att skjutsa mig eller så blir det taxi! :S

Av Ida - 30 augusti 2009 11:55

Men åååhhh så skönt! Nu är hemmet städat och det ordentligt - okej jag kan säkert hitta dammkorn på både ett och två ställen till men nu ger jag upp för det ser faktiskt helt okej ut. Mao nu kan man släppa in folk här utan att skämmas.


Ett glas cola och två plommon verkar som en vettig lunch för mig, hm kanske inte men det var så det blev i vart fall. Undrans om man kanske ändå skulle ta och försöka städa en garderob eller två nu när jag ändå är som färdig med det stora?!? Hmmmm. Det återstår att se. Man måste ju spara lite på spänningen också. ;)


Just det jag måste lägga in en bild på en moped (vespa?) eller vad det nu var som vi såg igår utanför Frasses - den var bara sååååååååå söt! 

 

Ser det inte ut som ett tillbehör till en barbiedocka??

Av Ida - 30 augusti 2009 08:59

Så konstigt det var att vakna själv, jamen i vanliga fall sitter det ett barn i sängen och en karl breder ut sig när jag vaknar, men idag var det lugnt och fint. Märkligt!


Jag hann nästan klart med städningen igår och det känns ju skönt. En av mina kamrater kom förbi på kvällen och vi var ut och åt mat på Frasses - det behövdes för jag orkade bara inte laga mat (ibland är jag en latare människa än vad man ska erkänna). Jättekul att ha besök, varför har jag inte det oftare?


Idag ska jag försöka tvätta klart och få undan det sista så att det är helfärdigt när familjen återvänder - det är tanken i vart fall. Höfterna gick riktigt bra igår tills dess jag satte mig då fick jag igen för att jag tänkte så många snälla tankar om dem.. Nu på morgonen är de inte alls kompisar med mig men det har jag helt krasst för avsikt att ignorera fullständigt.

Av Ida - 29 augusti 2009 13:45

Alltså inte jag för jag är en rätt lat människa, men andra människor som man kommer hem till verkar på något mirakulöst sätt alltid ha fantastiskt rent och undanplockat... Oavsett hur många barn och djur de har - här råder kaoset! Dagens städövningar hjälper säkerligen till för att höja lägstanivån men ändå! Jösses!


 Här dammsugs och torkas alla golv dagligen, men inte hjälper det resten, det är alltid ett visst mått av kaos i hemmet och idag är onekligen inget undantag. Dock jag har hunnit en del, dotterns rum ser nästan normalt ut och inte som om det briserat en bomb där inne, datarummet håller på att anta en rätt trevlig form men resten är ju kvar... Var det inte jag som gick lös på övriga hemmet för bara ett par dagar sedan??? Hur som helst - åter skurhinken!

Ovido - Quiz & Flashcards