Alla inlägg under februari 2012

Av Ida - 10 februari 2012 22:11

Ja, det är väl det livet går ut på i slutändan. Att prioritera sin tid.


I mitt fall har vissa saker fått stryka på foten för ärligt talat även mitt dygn har inte mer än 24 timmar även om jag gärna skulle se att det hade åt minstonde 48 och jag inte behövde sova mer än 5 eller så. ;)


Så även om det bär mig emot har jag alltså omprioriterat mitt liv en aning, det som ffa har fått stryka på foten är att umgås med folk, inte för att jag inte vill men det känns som att jag inte hinner på ett vettigt sätt... Trist men sant. Det andra är att jag har fått dra ner hundträningen till ett minimum, valpen ska förvisso ha sitt och den gamle mannen får sin underhållsträning men mer än så är det bara att se i stjärnorna efter. Ungarna ska ha sitt i första hand.


Jag jobbar på att bli bättre på multi-tasking men ännu så länge fixar jag inte mer än att hålla koll på de små som leker samtidigt som jag diskar eller lagar mat samt lyssnar på när Toria läser läxan... Ja, hon får läsa den ett par gånger även fast hon läser så bra att det snarast känns fånigt att säga åt henne att läsa den (läsläxan alltså för onekligen, läskunnig är hon min stora lilla tjej).


En sak har jag märkt att det håller på att flyta riktigt bra och det är att även de små har lärt sig hur man städar ihop leksakerna i lådan när det är dags att gå ut på promenad eller att vi ska gå upp, tja eller hur som helst att de inte används längre. Shogun har sina fördelar i att han mer än gärna gnager på bilarna. ;)


Åter till prioriteringar som man faktiskt gör, nu har jag gett mig den på att gå ner i vikt, inte bara lite utan det är ett större antal kilon som ska väck från mammakroppen som i ärlighetens namn sett rätt bedrövlig ut på sistonde, sagt och gjort. Jag och maken kör "diet" nä, det var att ta i men jag lagar all mat från grunden och det är endast när vi åker till Klinten som vi fuskar och onekligen äter på vägen för att slippa komma fram mitt i natten. Hittills har jag ett par kilon åt rätt håll men skulle såklart behöva massor mer av den varan, så jag promenerar två gånger om dagen och försöker smyga in lite "hellrider" (motionscykeln från helsicket) ett par gånger om dagen men då kortare stunder samtidigt som de små leker framför mig... Det var väl multi-tasking det hette? :P


Okej det blev rätt mycket info om väldigt lite som händer i mitt liv men tja... Om vi säger så min dag är inte så hysteriskt variationsrik.


06:30 ringer väckarklockan och jag vägrar kliva upp

06:45 segar jag mig ur sängen

07:00 tar jag med mig ungarna ner och påbörjar frukosten samtidigt som Toria rastar Shogun.

07:40 springer Toria till bussen för att hinna till skolan och övriga avslutar frukosten

08:30 försöker jag ta mig ut med hundarna för att gå mina första kilometrar (Shogun skuttar lite här och där och "everywhere")

09:30 är vi inne igen och det är fruktstund för de små och snett därefter pinkning av lilleman

barnen leker inne och jag röjer undan efter kvällen samt städar och kör ett par maskiner tvätt.

12 ungefär försöker jag ha lunchen klar till de små så att vi kan gå och hämta Toria på skolan vid ett eller två beroende på när hon slutar.

mellanmål och lek för barnen samtidigt som jag gör middag och förhör läxor

16:15 ska middagen vara klar och på bordet.

oftast har Toria aktiviteter på kvällen och då ombesörjs skjutsning av maken medan jag tar de små och börjar göra dem klara för kvällen.

20:00 försöker vi ha alla barn i sängen, rena, i pyjamasar, tandborstade och klara för natten.

Oftast funkar det men Losing-Gosing har en mammasensor som går igång om mamman förflyttas ur rummet... Mao mamman blir fast i sängen.


Som tur är somnar inte sällan de två små när man är ute och går och då har man ett lysande tillfälle att träna de fyrfotade vännerna, det gäller med andra ord inte bara att prioritera utan även att vara flexibel som tusan OM det uppstår ett tillfälle för träning. :P ;)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards