Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida - 28 augusti 2011 22:24

Jamen ibland hinner man faktiskt inte allt man har tänkt men ja, jag måste bli bättre på att blogga.


Här hemma rusar tiden frammåt, Visan är 5½månad och man kanske borde fotas för tidningen ngn gång - gissa om mamman har lite dåligt samvete för den saken. *ops*

Dessutom måste man kanske börja fundera på det där med dop och tillhörande fotografering... SHIT!


Jamen, i helgen har vi iaf varit i Klinten och det var som alltid avslappnande - vi behöver nog det andningshålet även om vi har skitmycket att göra hemma så behöver man också få tid till annat som att bara, bara vara...


Som vanligt gäller dock som tidigare - vill du veta - fråga. :P

Av Ida - 11 augusti 2011 21:14

När Lol kom hit var hon en skygg och rent av äckligt mager kattunge, nu ett antal månader senare kan man nog konstatera att hon verkar må riktigt bra. ;) Hon är busig, hon äter som en häst och hon verkar faktiskt trivas. Att hon då dessutom är fantastiskt trevlig gör inte saken sämre.


Så jag passade på när jag ändå bara låg och ammade att fota lillkisse med mobilen. Det kanske syns lite av hennes mysfaktor. :P


Hoppas ni andra har en fantastiskt trevlig kväll. 

Av Ida - 2 augusti 2011 21:24

Det är väl dagens konstaterande. Dagen började strax före sex i morse med amning (okej, jag har ammat inatt också) och följdes därefter av morgonmodellen av saker man MÅSTE göra, typ tandborstning och påklädning av hela familjen, så snabb frukost för de som käkar fast föda sedan iväg till körskolan. Sagt och gjort! Iväg for jag för att köra den där saaben, det gick väl - hyfsat får jag väl säga även om jag gjorde ett antal fel som jag dessvärre (och det ser jag som ÄNNU värre!) hela tiden var fullt medveten om. *morra*


Frukost på riktigt blev det efter en snabb inhandling på subway så åkte vi ner på gammlia och käkade ute i det vackra vädret i det fria. Mysigt! Ända tills Osse blev lite överexalterad och slängde sig baklänges från bänken han satt på.. Som tur var gick det bra men han blev klart irriterad. Barnen lyckades såklart se en and som skuttade omkring där och när vi började kika för den såg verkligen inte "rätt" ut så var det onekligen så - den lilla stackaren hade bara 1½ fot. :( Stackars liten! Toria matad den med lite bröd.


Så gick vi en stund på gammlia och kikade, Toria gjorde ett bokmärke med blommor - blev riktigt sött! Så äntligen åkte vi hem och min söta man har passat på att fortsätta lägga golv i det som ska bli Torias nya rum och det blir rent olyckligt snyggt! Mamman är avundsjuk!


Nu återstår bara lite golv och sedan lister men det går läskigt bra måste jag säga. Jag gillar det!


Själv har jag sysselsatt mig med amning, amning och mera amning. Herre jösses! Man skulle kunna tro att året var 2003 och det var min första mjölkligist som var i gång för nu äter Visan och det inte bara lite utan hela tiden och konstant! Hur ska det här gå när Osse ska vara själv med sin mamma? Det återstår att se nästa vecka när maken återgår till jobbet...

Av Ida - 1 augusti 2011 08:27

Ja efter senaste tidens klintenvistelse så är vi riktigt "hemma" igen. Så skönt!

Inte för att jag vantrivs på något sätt i Klinten - tro inte det men det är ändå någonting speciellt med att komma hem. Sin egen vanliga säng och inte att förglömma hur mycket varmvatten man vill ur kranen - när som helst och man måste inte ens tvinga maken att elda först. ;)


En sak är dock konstant och det är jag och Visan i stora sängen, vi utövar terrorvälde här så ingen törs sticka in näsan till oss annat än kortare stunder. Men nattetid är tiden då jag och Visan ligger i sängen och ammar, länge, länge.


Skämt å sido både jag och maken är aningen oroad över Osse om han råkar sova i samma säng som lillasyrran (för även Osse kommer över till en förälder nattetid) och Osse må vara en virvelvind dagtid men nattetid avverkar den grabben ett maraton... råkar då lillasyster vara ivägen så är hon just det ivägen och då är risken stor att den lille brodern råkar lägga sig på henne eller någonting annat lika ofiffigt.


Så planer för dagen, ja man ska tydligen ha det också. Nä faktum är att vi ska ta det väldans lugnt, om vi riktigt lyckas med det kommer nog eventuellt med lite tur hundrummet att få sig en omgång för om sanningen ska fram - vi ska lägga nytt golv där inne också och det är inte gjort, min önskedröm är att vi ska bli klara innan makens semester är över om inte annat så för att få bort alla saker som belamrar resten av hemmet just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards