Alla inlägg under april 2011

Av Ida - 27 april 2011 07:33

Igår åkte vi ner en sväng på stan för att lämna böcker på biblioteket osv, jag passade även på att slänga in ett snabbt sökande av en tröja till Toria och äntligen hittade jag precis det jag ville ha till henne en huvtröja med avknäppbar luva! Perfekt för just det att barnet själv vill ha en luva och mamman vägrar att sätta på henne det om det inte är så att det finns någon säkerhetsutlösare OM olyckan skulle vara framme och lilltrollet mitt fastnar i den.


Jag kan inte förstå det, med tanke på hur många dödsolyckor eller svårare olyckor öht som det faktiskt har varit med just huvor på barnjackor och tröjor samt att jag vet att det förekommer företag som inte godkänner att ha huvtröjor på vuxet folk på grund av just skaderisken (!!) när de arbetar... Att då sätta en huvtröja på min lilla unge känns inte som ett alternativ, jag tycker om dem för mycket!


När det var ett par dödsolyckor på kort tid (kan det ha varit 04 eller 05 kanske?) så gick ALLA klädföretag ut och sa att vi ska minsann inte ha huvor eller snören på barnkläder, det tog ett par månader sedan var det som tidigare mestadels huvtröjor och mamman har sökt mer eller mindre tills man har varit vansinnig efter de affärer som öht saluför tröjor utan huva. Men då igår hittade jag äntigen en tröja i Toriasize 148 för den som undrar, MED knäppning! Så mamman shoppade och Toria är en glad tjej. :)

Av Ida - 26 april 2011 06:13

Mammas arma ungar, mina småttisar! Prinsen har under förra veckan haft lite bekymmer med att han håller på att få tänder och lite feber därav - i helgen bröt förkylningen ut fullständigt så han verkar faktiskt rent påverkad!


Visan min lilling ja hon är det inte mycket bättre med tät i nosen så att vi har varit uppe stora delar av natten eftersom att den tösen har det jobbigt..


Mamman själv hade en tråd som kom ut ur kroppen så det blev gårdagens stora upplevelse att åka iväg och klippa bort den, den som säger att det är enkelt att göra ett snitt har nog helt enkelt antingen haft tur som en tokig eller inte provat upplevelsen.

Av Ida - 22 april 2011 02:15

Med tanke på allt som har hänt och allt som har varit har uppdateringar av bloggen varit klart underprioriterade men ett par saker ska jag börja med att köra lite uppdatering på.


Det roligaste som hänt är att vår aldeles perfekta lilla Lovisa har kommit till oss. :) 11 mars kom hon äntligen vår lilla lurva, hon vägde 3688g och var 49cm lång. Lillhjärtat mitt. Det var fredagen och storasyskonen fick dagen till ära vara hos farmor och farfar - mycket uppskattat! På söndagen fick jag och lilla Visan komma hem för att fortsätta softa, det gick bra eller inte. På tisdagen blev jag inlaggd igen med spinalhuvudvärk och sedan hemsparkad igen på onsdagen efter att de meckat med mig en del.. Nåja, det gick ju över efter drygt två veckors rent helvittiskt ont i skallen... *mutter* Men jag har världens sötaste lilla Visa hos mig.


EN fördel med att jag åkte hem där på söndagen var att på måndagen blev min gamla underbara Dinahund akut sjuk i livmoderinflammation så måndag 14/3 somnade hon in för sista vilan och jag fick förmånen att följa min vän till veterinären en sista gång. Saknaden är självklart enorm.


Så med sorgen efter Dina, huvudvärken och det allmänna kaoset som bildats nu när familjen utökats så får jag helt enkelt prioritera om jag ska försöka hålla bloggen levande... Men det är planen i vart fall. Så håll ut - nu ska jag sparka igång mig igen. :D

Ovido - Quiz & Flashcards