Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Ida - 9 maj 2010 20:02

Alltså vad lär vi föräldrar våra ungar egentligen?? Nu när vi gick iväg för att käka på lokala pizzerian hade jag hundarna med mig så de satt utanför (jag hade full uppsikt över de små pälsbeklädda om ni undrar) och väntade i finvädret.


Ut genom fönstret ser jag först en unge på sk kickbike mitt på vägen (!!) som helt obekymmrat om bilar som åker både hit och dit - föräldrarna går lugnt och strosar på cykelbanan bredvid utan några större mentala härdsmältor. Tillåmed Toria kommenterade att men SÅ får man faktiskt inte göra! Det  är ju livsfarligt!!

Okej, inte E4:an men en mindre väg, dock det hjälper föga när en bil är stor, tung och hård och en liten unge är just liten, mjuk och lätt... :S


Så käkar jag min pizza (mot bättre vetande för jag kommer troligtvis att bli sjuk under kvällen av det hela) och absolut, mina hundar är snälla och gulliga men det är inte så smart att gå fram till tre kopplade jyckar och lite lagom nära ställer man sig och viftar med händerna... Den svarta ligan sa JIPPI någon som vill LEKA med oss och matte fick gå ut och avbryta leken innan någon av mina småttisar satt en tass i skallen på vederbörande.


Snälla söta föräldrar, lär era telingar att det finns saker som inte är helt fördelaktikt, vägar och stora bundna hundar är två rätt uppenbara faror som kan bli en realitet om man inte iaktar en viss försiktighet.

Av Ida - 9 maj 2010 10:08

Onekligen, det känns som om morgonen är här. Jag var förvisso uppe till klockan var närmare halv fyra i morse men förutom det och en rent mördande huvudvärk verkar dagen som om den kan ha potential för att bli fin. :)


Nu ska jag och barnen kliva upp, käka frukost och rasta lite hundar innan vi tar plats ute på framsidan i solskenet. Mao det blir en sådan där gosig dag för oss alla med lite tur idag. Även fast maken är borta även idag. Lugnt och skönt för mamman?

Ovido - Quiz & Flashcards