Alla inlägg under april 2009

Av Ida - 6 april 2009 14:37

Ja, eller hemmadag var kanske att ta i men dottern (ettan) är i vart fall hemma från dagis idag så vi har passat på att mysa en hel del. Härligt!


För att "fira" att vi hade en dag tillsammans så lagade vi en god lunch till oss båda, potatismos och baconinlindad sparris med röd paprika. Kanongott enligt dottern! Kul måste jag säga då sparris låg högt upp på min egen önskelista. :)


Jag har mått en hel del illa men det börjar som lite sakta lägga sig, en sak är dock aningen komisk numera mår jag MER illa på kvällarna än på mornarna - hette det inte "morning illness"??? Jag fattar ingenting men å andra sidan man kanske övertolkar allt och att jag mår illa på kvällarna kan väl ha andra orsaker, typ stress eller någonting lika banalt.


Nu närmast ska jag iväg och jobba ett par timmar, ett litet nätt arbetspass på förhoppningsvis bara sex och en halv timme så om allt går enligt planen är jag ju hemma igen innan dagen är över. :)


Tills en annan gång önskar jag er en härlig dag i snön.

Av Ida - 5 april 2009 12:06

Eftersom att det inte händer så jättemycket är det nog säkrast att för min egen skull inte skriva dagligen. ;) Hur som helst illamåendet fortsätter och det är ju som aningen tragiskt. Det som möjligen förändrats är att jag i slutet på veckan när jag jobbade som allra mest även fick ordentligt ont i magen - orsak - ingen aning. :(


Hmmm... Jaaa, det går löss på dotterns dagis, jag misstänker att det är omgång femtielva eller någonting i den stilen. Själv reagerade jag på det enda ologiska sätt man kan göra - jag satte mig och grät sedan har jag hållit busungen hemma för jag vill verkligen INTE att vi ska få hem löss. Äckliga små djur som jag undviker så långt som möjligt. Nu till veckan måste jag dock släppa dit henne två dagar även om det känns motigt och det vore helt förenligt med lagen om allts djälvlighet att vi skulle dra på oss skiten lite lagom till att vi åker till egypten om en och en halv vecka.. *suck*


Med hopp om en bättre vecka nästa vecka så hörs vi då. :)

Ovido - Quiz & Flashcards