Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Ida - 8 maj 2010 20:53

Ja, så kan man nog sammanfatta min dag idag.


Uppgången, ja jag är ju på övervåningen... Fallet får nog stå för hundarna idag. ;) Numera betydligt mer pälslösa än tidigare idag - mao hundarna har fått möta sin överman i saxen. De är trimmade (ja, så gott som - bakbenen skulle jag kanske ha tagit också) i frontarna så nu kan man nästan urskilja vilken ras det egentligen är frågan om och Magoo påminner inte längre om en aningen tunn new foundlandshund. :P MYCKET päls är det på den grabben om man inte klipper honom.


Förutom det har jag tvättat, tvättat och åter tvättat. Känns som ett mantra att man tvättar, hänger och viker tvätt dygnet runt. Undrans hur de gör i familjer med MÅNGA barn?? Går tvättmaskinen hela tiden eller?

Av Ida - 8 maj 2010 15:33

I morse var mina ungar änglar bokstavligt talat, jag fick sova till halv tio!! Därefter blev det frukost för stora och små, två och fyrbenta. Vi gjorde oss klara i lugn och ro. Sedan en kort prommis till konsum för att köpa mjölk.


Väl hemma igen satte jag upp ett kompostgaller på framsidan så att vi kunde sitta ute allihopa med hundarna utan att det var någon risk att någon skulle gå ut eller in utan att det var meningen. :) Snyggt - nä inte särskillt men däremot ruskigt smidigt!


Varmt och skönt hade vi, 21 grader innan vi gick in. Nu tar vi det lite lugnt igen innan vi ska ta och göra middag. Undrans vad det ska bli för någonting gott? Fisk kanske? Det återstår att se. :)

Ovido - Quiz & Flashcards