Alla inlägg under juli 2010

Av Ida - 28 juli 2010 13:12

Ja, det har varit väldigt mycket flängande den här sommaren - också kanske ska tilläggas. Därför har jag helt enkelt varit för lat för bloggande, men nu ska jag komma igång igen. :)


Nu i måndags när Toria sprang och lekte här hemma lyckades hon med konststycket att stuka två fingrar tämligen rejält så hon går numera bandagerad och vi hoppas att hon ska bli sig själv ordentligt om inte allt för länge. :)


Osse, ja han kryper och står i. Mao han står mot ALLT och flyttar sig längs med saker och tar saken slut blir han såklart tokarg för han vill ju gå MER, måste nog åka och införskaffa en "lära gå vagn" åt honom så han har någonting som han kan ta med sig på sina utflykter.


Däremot Osse-bosse mammas gosse, han är livrädd för små djur! Fluffiga kaniner, fåglar som flaxar, hamstrar, marsvin osv... Den arme ungen skriker som om någon stuckit kniven i honom och det senaste på den fronten är hundarnas knallrosa tuggleksak i form av en gris - den är om möjligt farligare än allt annat han någonsinn har sett! Nu kröp han idag iväg ut i hallen och där ligger GRISEN, det blev inte bättre än att den arme ungen skrek så mamman helt klart misstänkte att han gjort sig ordentligt illa eller åt minstonde förlorat en kroppsdel!


Nu sover prinsen och mamman ska fortsätta städningen för idag går det långsamt och jag ligger helt klart efter det vanliga schemat.

Av Ida - 19 juli 2010 22:22

Det känns som att det finns två alternativa lösningar på den frågan, antingen är det ingen annan än mamman själv (som inte undersökt sitt hem fullt ut) eller så är det den som lämnat saker och ting efter sig...


Idag skulle jag ta tag i mig själv och tömma förrådet vi har vid ytterdörren för att verkligen storstäda och då känns det ju logiskt att börja i ena änden av hemmet - i mitt fall i uteförrådet! Jag börjar dra ut cyklar, snowracers (för en sådan behöver man ju som bekant på sommaren??!!) och allsköns grejjer som jag tydligen tyckte att man skulle ha i sitt förråd.. Ehhh - jag är skeptisk till om allt verkligen behöver komma tillbaka dit! Hur som helst när jag då tömmt stora delar kommer jag in i ett hörn där det står en vit låda i masonit eller ja någonting som helt klart ser ut som om det hör till huset i mina ögon. Jag vet att jag har sett den förr och att jag då tänkte att jahapps, det ligger kopplingar till huset, el eller vatten så att folk ska komma åt det utan att behöva gå in i själva kåken - skitsmart! Idag gav jag mig tid att verkligen ÖPPNA den och vad hittar jag?? Det var spån och två skålar (den ena med foder - pellets och grejs) och mitt i det hela hittar jag ett lik! Mamman gjorde precis det man kan förvänta sig av de flesta - dock de som känner mig skulle kanske inte tro att jag gjorde det men onekligen - det går inte att snacka bort - jag SKREK rakt ut - med tillhörande handviftningar!! Gissningen i efterhand var någon typ av mindre gnagare, råtta/mus/hamster eller ja - åt det hållet i vart fall. *spontanspyr* Den stora frågan nu är - levde den när vi övertog hemmet eller har den legat där hela tiden?? YTTERST vidrigt hur som helst och maken blev hemringd för att "lösa problemet". FY FAN säger jag bara!!


Nästa gång jag får för mig att storstäda är det jag som har den äkta hälften hemma!

Av Ida - 19 juli 2010 09:02

Kan man nog säga, vi har omväxlande varit i Klinten och hemma, vi har städat, tvättat, diskat och gjort allt det vanliga.  Barnen har fått bada i nya poolen i Klinten och vi har fiskat upp massor av humlor ur tidigare nämnda pool. Någon som kan komma på varför humlorna prompt dras till poolen?


Vi pysslar och leker, busar och filosoferar. Vi har hälsat på släkten, med andra ord vi har gjort en rent läskigt "normal" sommar..


Nu idag ska vi försöka hitta på någonting kul, vad det blir återstår att se, men om bara viljan infinner sig ska jag ta och försöka bli bättre på att blogga även senare idag. :)

Av Ida - 7 juli 2010 23:59

mig själv, mest för att jag ens längre orkar bli upprörd! Nu har två saker nära på stört livet ur mig och samtidigt - det finns verkligen ingenting jag kan göra åt saken för att göra det hela bättre..


Jag måste lära mig att skita högaktningsfullt i saker som landar i min mail, i vart fall om man ser till den typen av saker som jag inte kan göra någonting åt. Om sedan den som skickar mail till mig sysslar med minst sagt tveksamma uttalnaden rörande tredje person så får jag förvisso be vederbörande sluta spamma min inbox med saker som inte jag har med att göra och ta det med den det berör. Sedan får jag lov att släppa det även om jag får ett gäng mail till från samma person med liknande innehåll.


Hur mycket bör man egentligen markera att man inte tycker att det är okej? Jag vet inte men en uppmaning verkar få de flesta att hålla tyst (i vart fall inför mig) dock inte alla utan vissa passar på att mala det hela ett par varv extra så att jag (och säkert fler än mig) slutligen blir tvärförbannade och trycker på *ignorera* knappen så fort vederbörande öppnar munnen.

Av Ida - 6 juli 2010 23:06

Jahapps, då är Toria utflugen igen, nu inatt till Jenny. Härligt säger Toria som verkligen gillar "sin" Jenny och föräldrarna får passa på att ha lite lugnt hemmavid. Eller tja, lugnt och lugnt med tokvarmt i hemmet och en liten Osseman som helst skulle vilja krypa in under skinnet på mamman blir det kanske inte så lugnt, men det funkar. :)


Idag har vi varit med båda barnen på stan och käkat glass - jag vet inte men det är nästan en sak man bara MÅSTE göra under semestern. :) Tills imorgon ha en god natt!

Av Ida - 5 juli 2010 22:53

Nu har jag försökt göra en säkerhetskopia av datorns innehåll i närmare 5 timmar och fan heller att det funkar!!! :/


Snorarg är jag och dugligt irriterad, jag tror det kommer att sluta med att jag tar datorn under armen och tar med mig skiten till svärfar när vi återvänder till Klinten för det här är så INTE min grej! :S SKIT OCKSÅ!!!


Vad säger man om dagen då? Jo, jag och familjen mötte upp Helena med familj på Gammlia och tittade på djur och gamla hus - vi var läskigt kulturella. ;) Eller vad säger ni? Det hela avslutades på Shanghai och kinabuffén de har - SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gott! Att vi dessutom "råkade" sitta kvar nära en timme efter att de hade stängt gjorde inte saken sämre.. Oooooooooooooooooops! Inte meningen men vi hade läskigt kul! Vi umgås helt klart för sällan känner jag.


Nu är det dags för mig att platta ut kudden och ladda inför morgondagens övningar. ;)

Av Ida - 1 juli 2010 22:33

Mammahjärtat har blivit firat hela långa dagen. :) Vi lyckades hitta en ny cykel åt henne idag även fast det blev lite strul på vägen, Toria är LYCKLIG, LYCKLIG över sin nya cykel! För att inte tala om kick-biken hon fick av farmor och farfar. Kanonkul!


Mormor och morfar kom också förbi - jättekul, dessutom lirade morfar boll med trolltotten! Passade fröken som handen i handsken. :)


Som grädde på moset kom både Jenny och Hea förbi för att fira min gullunge, SÅ roligt och Toria var i sjunde himmlen. :) <3


Ett STORT TACK till alla som gjort Toritrollets sjuårsdag minnesvärd!     

Ovido - Quiz & Flashcards