Alla inlägg under februari 2011

Av Ida - 10 februari 2011 20:08

Ja, som morsa och tjockis och jag vet inte allt vad jag ska titulera mig förutom att jag har ont som en idiot i ryggen.. Hur som helst idag har min ovanligt vänliga man köpt mig en ny madrass, det tackar vi för och förhoppningen är att jag ska kunna sova hela natten i min egen säng för första gången på typ en månad.


Som en ren bonus fick Osse en ny madrass till sin säng som han har nere för den som var där var rent för taskig. Hundarna tackar och tar emot sa de när de helt ogenerat slängde sig i en endaste stor flattehög på den. Alltså jag kan för mitt liv inte förstå hur tre hundar som är ca 60cm i manken och väger 30 - 40kg kan rymmas på en liten madrass (60 x 120cm) samtidigt som de absolut inte tycker att det är okej att ligga bredvid varandra på golvet utan då ska man allra helst putta på kompisen för att hamna närmast matten.. Jaja, huvudsaken är att de är nöjda iaf.

Av Ida - 9 februari 2011 10:23

Ja, eftersom att jag har ett par husdjur och ett gäng ungar så blir det obönhörligen en hel del städning här hemma och för att illustrera hur det går till tänkte jag att jo, jag ska nog ge mig på att förklara det hela.


Ni som hatar att städa kan om inte annat få er ett skratt av det. :P


Först börjar man med att plocka upp alla leksaker som hundar och Ossemannen spritt lite här och var, bakom soffan brukar de mest spännande sakerna samlas.


Så övergår man till dammsugning (efter det att man har hindrat sonen från att sprida ut alla leksaker femton gånger - för det finns INGET som är lika kul som att plocka i och ur korgen!), det går till så att mamman (vid det här laget gruvligt anfådd och svettig) börjar i hallen och svär - för jodå nog är det en katt som spytt på hallmattan medan man vände bort blicken därifrån - konsekvent! Bär upp mattan till badkaret för att ta hand om det "senare".

Dammsugaren startas - Osse stänger av den, Magoo flyr och lägger sig i soffan i hundrummet, Dina slänger sig handlöst och KRÄVER att bli dammsugen, Lol jagar sladden.. Så håller vi på tills dess att nedervåningen är klar - mamman ger upp!


Dags för dammtorkning, mamman tar en skurhink och börjar - Osse försöker fribrotta sig ner i hinken och lyckas för det mesta blöta upp sig själv, halva golvet och om han verkligen får till det minst en hund.. Byte av kläder på sonen övervägs men summeras i att han får en torr blöja och får gå naken i övrigt. Återgår och gör nytt vatten samt försöker hålla sonen från vattenhinken - Häxa dyker i hinken och försöker dricka vattnet, resultat - hinken välts ut fullständigt.. Golvtorkning av akut modell. Blöta hundar!


Slutligen, moppning och torkning av golv...

Mamman inser att nä inte just nu och sveper tre glas vatten för att hålla vätskenivån normal. Tar femton djupa andetag och suger i. Osse dyker i hinken och häller ut den. Mamman moppar upp och skaffar fram nytt vatten. Sammanbrottet är nära! Skyndar mig att försöka få någon ordning på hundar, katter och busungen.. Lol hänger i moppen! Copy har sedan länge intagit en hög postering där risken för att moppen ska kunna ta henne är i det närmaste noll.. Osse får tag i moppskaftet och skrattar högt. Mamman bryter ihop!


Bara att börja om igen för om sanningen ska fram - ingenting blev renare av att jag blev svettig och galen..

Ovido - Quiz & Flashcards