Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Ida - 7 maj 2010 22:23

Nämen, inte vet jag men nog f*n borde amning vara en sport! Schack är en sport och det kan man faktiskt utföra utan att så mycket som bli varm, amning däremot kan vara en korsning mellan fribrottning med Mike Tyson och att försöka avvärja en blodigel.. Samtidigt kan det faktiskt vara riktigt rogivande om sonen behagar att INTE sparka mamman, nypa mamman i tutteriet eller för den delen pyssla med den nyaste förmågan man tar ett redigt tag i bröstet och samtidigt vänder man sig för att försöka fånga katten som råkade gå förbi på utsidan...


Vissa kvällar är det som förgjort, pojken är hungrig och då menar jag verkligen superhungrig - samtidigt kan jag ju inte stoppa i honom hur mycket (vanlig) mat som helst heller för då får hans lilla mage spader, 1 tallrik gröt och 1 tallrik med puré det fixar han men mer än så har jag inte vågat stoppa i grabben. Han är ju bara 5 månader ändå.


Osse är en snäll gosse, nu ligger han och är världens sötaste (såklart!) bredvid mig i sängen och storasyrran ligger och trynar i sin säng, maken ser hockey på tv:n och hundarna snarkar ikapp med katten.


Ja, så kan en kväll hemma hos mig se ut när klockan närmar sig halv elva..

Av Ida - 7 maj 2010 08:38

Med dagen alltså, vi har käkat och gjort morgon med hundarna. Hundarnas klor är klippta och Osse ligger i mitt knä sovandes efter en lång omgång med krypövningar (baklänges!!) på golvet.


Nackdelen med att krypa på golvet när mamman har ett gäng hundar är att det nästan alltid hur än man uppför sig är ett par svarta strån på golvet och att hålla ungen ren är i det närmaste omöjligt. Å andra sidan, i den här takten lyckas han nog få upp magen från golvet och då blir det ju lite lättare att hålla Ossemannen renare.


Vad tror ni, kommer jag att hinna undan idag eller blir det morgondagens projekt?

Ovido - Quiz & Flashcards