Alla inlägg under september 2011

Av Ida - 20 september 2011 23:04

Ja, jag tänkte att jag kanske skulle ta och skriva ner vad min lilla Visa numera fixar. Hon är 6½månad så det har ju blivit en hel del. ;)


Hon skrattar högt och ÄLSKAR "titt-ut", då skrattar hon så att hon kiknar. Sötungen!


Hon sitter utan stöd i sängen och med stöd överallt annars (mamman törs inte riktigt lita på unga fröken ty damen i fråga har en tendens att kasta sig baklänges när saker och ting blir riktigt roliga...).


Hon ålar sig frammåt på magen men framförallt om det är bråttom någonstanns så rullar hon... Arma unge! Hon kan förvisso stå stadigt i krypställning men det går långsamt och ofta faller man på näsan om man blir ivrig.


Visan pratar en hel del och har långa utläggningar, ibland med ett väldigt fundersamt uttryck.


Visan HATAR onekligen nappflaskor, det är tydligen sänt till jorden för att straffa befolkningen!?! Varför har mamman ingen aning om men så är det. Däremot käkar hon med glädje potatis, morötter, banan, palsternacka och majs (samt de där flagorna som mamman råkade tappa som tydligen var av choklad)...


Lilla LosingGosing gillar folk  men är faktiskt inte direkt förtjust i att åka bil, kan jag iofs förstå för det är inte jättekul men för det mesta går det att få det till acceptabelt läge iaf.


Vad ska man mer säga om Goseungen, hon är en skatt och nästan alltid världens gladaste unge, just det hon beundrar sin storebror och alla häftiga saker han gör. Det är kärlek det!

Av Ida - 19 september 2011 00:57

Jupps, vi är hemma igen efter en tur till stugan. Alltid trevligt.  


Kom på att det var länge sedan jag skrev ngt i bloggen så nu ska jag försöka igen, hur det går märker vi på sikt.     


Visan är dryga halvåret, hon busar och leker helst på golvet. Osse är sitt glada occh busiga jag - dock, han blir allt mer bestämd. Sötungen. Toria är stora damen och världens bästa syrra/dotter. Det enda som är lite så att det får stå tillbaka är hunderiet - jag hinner med dem jag har men då är det veteraner som inte direkt kräver jättemycket av mig mer än prommisar och lite aktivering för husbehov.


Dock, det känns som om jag verkligen inte gör någonting alls - EVER!!! Så nästa vecka ska jag se till att göra allt det där jag har t-ä-n-k-t att jag ska göra... senare! Det är planen och nu får jag försöka genomföra det.   

Skapa flashcards