Alla inlägg under januari 2018

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning.

Den äldre som numera gått in som tränare i knattegruppen var kanske inte riktigt lika entusiastisk men ändå. 

Sjukt bra för koordination och uthållighet, direkt efter avslutad träning med knattarna är det däremot dags för den äldre att dra iväg på styrkepass som tydligen lockar lite mer dagen till ära. ;)


I övrigt händer inte mycket här hemma, jag var iväg på jobbet en sväng och passade på att jobba lite hemmifrån. Vilket jag ser som en stort plus att jag har kunnat göra nu under min konvalecens. Men nu dags att hälla i bilen lite hårt beskattat drivmedel så att vi tar oss fram och tillbaka från träningarna på andra sidan av stan (ska man åka buss tar det dryga timmen  varje väg inkl ett gulligt litet bussbyte på mitten).

Av Ida - 9 januari 2018 16:51

Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och köpte på Hemtex igår.

Av Ida - 7 januari 2018 15:41

Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den!

Av Ida - 7 januari 2018 15:39

Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt bordet med ungar, hundar, katter och folk. Lovely!

Av Ida - 5 januari 2018 21:31

Det här blivit som ett begrepp här hemma, när ingen kan komma överens med resten av gänget om vad vi ska äta. I dagens fall bygg din egen burgare. Det innebär att jag tar fram olika saker och alla lägger det de vill på sin tallrik. Skitenkelt, supersmidigt och inget tjafs vid matbordet.

Enda problemet är att alla grönsaker tar slut flest. Men det är smällar man kan ta.

Av Ida - 4 januari 2018 18:48

Stackars Losingen som längtat sedan jag på de attans revbenen i marinad igår och så på dagen hade jag den ytterst dåliga smaken att åka på jobbmöte!!! Stackars barn, men nu är de äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN klara!

Åh ungen är lycklig!

Recept på mina ribs:

Marinad (lägg dem i marinad dagen innan)
Chili - torkad och krossad
Svartpeppar - grovmal
Salt
Paprikapulver
Lönnsirap
Majsolja
Viltfond
Vitlök

Lägg dem dagen efter i en ugnsfast form, låt dem gå 3-4h beroende på hur mycket man gjort på ca 150 grader under folie första tiden så de blir möra och lite kokade, plocka folien och lägg på 2 rediga klickar smör som får hjälpa till att minska risken att köttet blir torrt. Dra upp tempen till 250 sista kvarten.

Asgott enligt Losingen!

Av Ida - 4 januari 2018 18:39

Alltså Losingen ÄLSKAR ribs, troligt är att hon skulle kunna äta ihjäl sig. Så markeringen fick börja på dagen och ligga över natten.

Det andra vi gjorde igår var att vi tog oss till pulkabacken, japp även mamman och kryckorna! Det rekommenderas för övrigt INTE att försöka ta sig fram i djupsnö när man är tveksamt bra på att gå på vanliga asfalterade vägar... men åhhh vad ungarna hade KUL i snön!

Av Ida - 4 januari 2018 18:35

I tisdags vände vi så nosen mot stan igen och med ett gäng ungar, hundar och katter kom vi åter till stan. Väldigt trevligt det också och ännu bättre - det innebar en viss decimering av tvättberget. Det blir liksom en del tvätt runt 5 Pers har jag märkt.

Middagen fuskade vi fram på lokala pizzerian Atlanta (som jag för övrigt anser har den godaste capriccosan i stan!)..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards