Direktlänk till inlägg 31 december 2017

Svampsås

Av Ida - 31 december 2017 15:53

Alltså egentligen världens enklaste, men sååå gudomligt gott! Champinjoner kokade i grädde till en tjock sås. I dagens fall kommer det snarare att bli nerkokat till stuvning som ska ner i 70-talsklassikern krustader. Ok may b oldschool men varför bråka med klassikerna? De blev klassiska av en orsak.

Mitt recept:
250g färska champinjoner
25g smör (inget fusk!)
Salt & svartpeppar (jag vet man ser de svarta prickarna men... Jag föredrar ändå svartpeppar)
1 liter grädde.

Stek den hackade svampen så de får lite färg, salta & peppra. Häll i lite av grädden i taget ( och reducera långsamt i stekpannan).
Må ta lite tid men väl värt besväret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards