Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Måndag + morgon = Inte bra

Av Ida - 29 mars 2010 09:20

Två saker jag inte gillar i någon större omfattning är när måndagar och mornar och ibland (sisådär en gång i veckan) inträffar de mot min vilja samtidigt och onekligen i morse gjorde de på det sättet. :S Jag vet inte men det är verkligen inte en kul uppfinning när väckarklockan går igång halv sju en måndag och idag var det värre än vanligt för natten mot igår var det någon djävul (i det här fallet räknar jag det som en dylik) som hade SNOTT en hel timme av mig när jag låg och trynade. Alltså när klockan sa att den var halv sju var den ju egentligen inte mer än halv sex!! Seriöst! Det är inte ens mänskligt att kliva upp den tiden på dygnet!! *ogilla*


Jag fick i vart fall iväg dottern på skolan och nu är vi hemma igen, men man blir smått förvirrad med dygnsrytmen när man blir en timme "fel". Å andra sidan, till hösten får vi tillbaka timmen igen. :D *gilla* Så det går väl på ett ut även om jag inte riktigt förstår vitsen med att flytta på tiden två gånger/år så kan man säkert leva med det. Eller kan och kan, man har inte så många val känns det som.


Vad mer? Näää, det händer ingenting kul här, jag hade stora städaromgången igår och gick igenom ett rum till. Jag är sånn att jag gör ett rum/dag annars blir jag knäpp och dessutom - ska man ha en bebis med sig större delen av dygnet så måste man begränsa sig lite för att det öht ska fungera. Nu ska jag och Osse nog lägga oss och myyyyyyyyysa en stund för det har vi väl gjort oss förtjänta av?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Ovido - Quiz & Flashcards