Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Ida - 8 mars 2010 10:30

Alltså det är förmodligen det vidrigaste som finns när det kommer till att ha hund. Jag klarar utan problem magsjukor, maskangrepp, löss och vad 17 som hellst (okej, loppor vill jag helst inte ha igen!) men just löpen. Jag vet inte hur alla andra tikar uppför sig men mina blir rätt vidriga och Dina är värst av alla tror jag. Kommer hon åt ett stolsben blir hon stel och ställer upp sig samt viker svansen åt sidan. :S Häxa är väl aningen trevligare men det är knappt.. Den som är mest sympatisk i hemmet just nu är onekligen den aningen förvirrade Magoo. Tikarna säger ja, ja, ja och matte säger NEJ, matte vinner men han tycker inte om det. Nu är de delade så att han slipper undan från de hemska damerna som jagar honom när han försöker vara duktig. Ute däremot har han fått för sig att det är fritt fram så vi har haft ett par diskussioner i ämnet men det går iaf åt rätt håll och snart, snart är löpen över och då är det iaf minst 6 månader tills nästa gång..


En sak vi nu särskillt inte gillar är aggro hanhundar som ägarna knappt orkar hålla fast, för den dag det kommer en hysteriskt arg hund som är lös och jag har två löptikar och en hane i snöre samtidigt som jag kör barnvagn och har Toria gåendes bredvid mig då vette fåglarna hur jag ska lösa det hela. Men det tål att tänkas på för det känns som att det är fullt möjligt att det kommer att hända förr eller senare.

Ovido - Quiz & Flashcards