Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Ida - 7 mars 2010 17:11

Då var vi hemma från Klinten igen. Skönt!


Jag tänkte även passa på att tipsa om den väldigt enkla middag jag och Toria har tillrett nu när Gurra är borta. Korvstroganoff med kokt potatis.


Koka potatis misstänker jag att de flesta fixar så det skriver jag ingenting om hur man gör.


Däremot våran enkla korvstroganoff som man fixar på nolltid är kanske lite kul.


1 gul lök

½ korvring (jag har valt en lättmodell som är ordentligt rökt för extra smak)

Olivolja

1 msk tomatpuré

Milda mat ca 1 dl

3 dl mjölk (lättmjölk funkar)

Salt

Svartpeppar


Hacka lök och korv, svetta i lite olivolja i en djup panna (minskar risken för sprättande) på låg temperatur. Rör ut tomatpurén i lök och korvblandningen. Tillsätt milda och mjölk under omröring. Smaka av med salt och peppar. Klart!

Ovido - Quiz & Flashcards