Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Ida - 4 mars 2010 18:20

Ja, eller nä. Inte bara, men lite så blev det iaf. ;)


Jag och barnen åkte ner på stan en stund på dagen och mötte bästaste Hea. :) Lite shopping, lite dräglande över ett par hutlöst snygga skor (men som var på tok för dyra!!), på något sätt måste jag bara motivera att ha ett par dylika, lite snabbfika och så vidare mot Ingrids som hade beställt en bh åt mig. Den jag beställt för provning var bara att glömma - det GICK bara inte jag såg ut som en stoppad korv. Däremot lyckades försäljerskan trolla fram en annan bh åt mig och den var bara SÅ fin och dessutom den passade på mig!! HELT underbart!


Okej, det blev inte billigt men jösses så skönt att ha en bh som passar nu när man påminner starkt om en jerseyko i ljuvret. :P Ni förstår säkert vad jag menar.


Sedan trallade vi omkring en stund så var det dags att åka hem och vi får nog säga att 2 timmar är ungefär vad som är trevligt att vara på stan sedan behöver vi nog vara hemma om inte annat så för att Osse inte står ut med affärer mer än så länge.


Väl hemma har jag fixat pizza till middag och det får väl erkännas - det är bättre att göra själv än att äta ute. Nu ska vi försöka snygga till oss innan det är dags för sängen. Hoppas ni andra har haft en lika bra dag som vi. :)

Av Ida - 4 mars 2010 10:28

Min lilla kille, mattes gullegubbe. Det är väl en söt beskrivning på en söt kille?


Idag nu när tikarna löper som allra värst tog jag bara Magoo med mig så han fick lufta hjärnan en sväng när jag skulle lämna Toria på skolan. Pga tidsbrist blev det buss på vägen dit och promenad på vägen hem.. Min lilla grabb ser nära nog i kors när brudarna jobbar hårt på honom och han får verkligen anstränga sig för att i-n-t-e gå till dem. Men han fixar det.


Nu på prommisen så passade vi först på att stanna och köra lite passivitetsträning tillsammans med en mycket trevlig ung schäfertik som vi är lite bekanta med. Trevligt. Magoo han klarade det hela med glans även om det syntes på honom att han tyckte det var lite töntigt att sitta stilla SÅ länge utan att göra någonting alls. Men det gick kanon ändå. DUKTIG kille!


Så går vi en bit till och är nästan hemma, då möter vi en annan stor hane som jag mött förr, eftersom att den är lös tänker jag att jodå de har säkert stenkoll på den (husse brukar ha det iaf). Skulle inte tro det, den blir stelare och stelare svansen åker rakt upp och raggen reses över hela frampartiet. Magoo själv - ja han går och nosar i snödrivan på motsatt sida, han ser verkligen inte ut att spänna sig eller fundera någonting annat än på att det finns en och annan fläck som helst skulle behöva en nogrannare undersökning än vad som funkar när man går i snöre. Hur som helst, vi fortsätter en bit och jag inser att det här är nog smart att plocka in sin hund för det ser inte direkt ut som att den andra jycken har tänkt att bara passera. När den börjar följa efter oss på stela ben säger jag till ägaren att jag har löptikar hemma så HAN luktar säkert gott. Den andra ägaren slappnar av och säger men han är kastrerad så det gör ingenting.. Mitt rätt snabba svar (för då är hunden nästan framme) att det är inte min hund!! DÅ kommer ägaren på att man kanske ska fånga in sin jycke som visar delar av garnityret och har ett rätt dovt morrande. Magoo han ser fortfarande ut som ett levande ? och det är jag onekligen glad för. Just när man går med barnvagn i lössnö så blir man liksom rätt långsam och kan inte hålla undan i samma tempo som i vanliga fall har jag märkt. Jag bör nog träna på att få upp hastigheten!


Som tur var har jag förmodligen världens mest tålmodiga grabb, tikarna däremot i samma läge skulle även om de så höglöpte (vilket iofs den ena gör) inte alls vara lika gulliga mot en främmande hane som uppför sig som ett kvastskaft. Det är förmodligen enda gången min Häxa lever upp till sitt namn hon fräser som jag vet inte vad och håller man då sig inte på mattan blir hon riktigt irriterad.

Ovido - Quiz & Flashcards