Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Magoo den fantastiske!

Av Ida - 4 mars 2010 10:28

Min lilla kille, mattes gullegubbe. Det är väl en söt beskrivning på en söt kille?


Idag nu när tikarna löper som allra värst tog jag bara Magoo med mig så han fick lufta hjärnan en sväng när jag skulle lämna Toria på skolan. Pga tidsbrist blev det buss på vägen dit och promenad på vägen hem.. Min lilla grabb ser nära nog i kors när brudarna jobbar hårt på honom och han får verkligen anstränga sig för att i-n-t-e gå till dem. Men han fixar det.


Nu på prommisen så passade vi först på att stanna och köra lite passivitetsträning tillsammans med en mycket trevlig ung schäfertik som vi är lite bekanta med. Trevligt. Magoo han klarade det hela med glans även om det syntes på honom att han tyckte det var lite töntigt att sitta stilla SÅ länge utan att göra någonting alls. Men det gick kanon ändå. DUKTIG kille!


Så går vi en bit till och är nästan hemma, då möter vi en annan stor hane som jag mött förr, eftersom att den är lös tänker jag att jodå de har säkert stenkoll på den (husse brukar ha det iaf). Skulle inte tro det, den blir stelare och stelare svansen åker rakt upp och raggen reses över hela frampartiet. Magoo själv - ja han går och nosar i snödrivan på motsatt sida, han ser verkligen inte ut att spänna sig eller fundera någonting annat än på att det finns en och annan fläck som helst skulle behöva en nogrannare undersökning än vad som funkar när man går i snöre. Hur som helst, vi fortsätter en bit och jag inser att det här är nog smart att plocka in sin hund för det ser inte direkt ut som att den andra jycken har tänkt att bara passera. När den börjar följa efter oss på stela ben säger jag till ägaren att jag har löptikar hemma så HAN luktar säkert gott. Den andra ägaren slappnar av och säger men han är kastrerad så det gör ingenting.. Mitt rätt snabba svar (för då är hunden nästan framme) att det är inte min hund!! DÅ kommer ägaren på att man kanske ska fånga in sin jycke som visar delar av garnityret och har ett rätt dovt morrande. Magoo han ser fortfarande ut som ett levande ? och det är jag onekligen glad för. Just när man går med barnvagn i lössnö så blir man liksom rätt långsam och kan inte hålla undan i samma tempo som i vanliga fall har jag märkt. Jag bör nog träna på att få upp hastigheten!


Som tur var har jag förmodligen världens mest tålmodiga grabb, tikarna däremot i samma läge skulle även om de så höglöpte (vilket iofs den ena gör) inte alls vara lika gulliga mot en främmande hane som uppför sig som ett kvastskaft. Det är förmodligen enda gången min Häxa lever upp till sitt namn hon fräser som jag vet inte vad och håller man då sig inte på mattan blir hon riktigt irriterad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Ovido - Quiz & Flashcards