Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Ida - 1 mars 2010 09:07

Så är det, en ruskig massa snö har numera kommit, helt underbart iofs att det är vackert och det ser rent ut ute - samt såklart att hundarna inte drar in kilovis med skit i pälsarna. DET gillar vi! Det vi inte gillar lika mycket är bristen på plogning och att man gör halvmeterhöga vallar mellan det skottade. Som bara nu i morse när jag skulle springa till bussen, 3 x 50cm vallar att forsera varje väg med barnvagnen blev rätt intressant (då har jag ändå bara 150m till busshållplatsen!!). Tur nog så sover Osse som en liten gris i vagnen och vaknar inte av att det bär av upp i en snödriva och ner igen.


Nu har jag i rena rama ilskan gjort någonting som jag vanligtvis inte gör - jag har skottat snö på framsidan för att ta mig in i hemmet (ut var det bara språng march) igen när Toria lämnats av på skolan. Planen för dagen är att skotta bort på baksidan (IGEN!!!) för att vi inte ska få sjöslag där till våren... Allt är underbart och fåglarna kvittrar eller någonting åt det hållet.

Ovido - Quiz & Flashcards