Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Ida - 29 mars 2010 19:53

God mat idag, Gurra "lagade" - mao vi åt inte hemma. :) Det betyder bland annat att jag inte behövde ta hand om disken efteråt. ;) Ätbart var det dessutom men aningen salt.


Jag kan för mitt liv inte förstå varför folk ska salta sönder käket men visst, det var fullt ätbart även fast jag helst skulle sett att det var betydligt mindre salt.


Åt gjorde vi på Berghem, vad kinastället där kan heta har jag ingen aning om men de har riktigt bra pizza för den som känner sig manad. Kinamaten däremot håller en aningen längre klass än på många andra ställen här i stan... Prisvärt möjligen.

Av Ida - 29 mars 2010 16:19

Nu blev jag heligt förbannad igen. Att förenkla för att kunna konkretisera ett problem är en sak men att sedan gå direkt från statistik till att spika att jaha så ÄR det i alla lägen - inte så fiffigt! Vad hände med källkritiken?!?


"Alla rökare dör" - ja tacka fan för att de gör det!! - ALLA människor dör förr eller senare din idiot!! Samma sak med viss genetisk forskning, nu senast att alla med ätstörningar har någon släkting som haft en ätstörning någonstanns i släkten, jamen FÖRMODLIGEN!! Säg en enda släkt som inte har en endaste person med ätstöning. :S Kul, nej inte det minsta men i helv* att det är en vettig förklaringsmodell!


Jag kan med statistik ta fram det mest ohyggliga men som inte ens nästan är en vettig förklaringsmodell. Nästa gång man tittat på statistik kanske man borde ställa sig frågan - är statistiken ens nästan rellevant???

Av Ida - 29 mars 2010 14:02

Jag har någonting ännu bättre! Vad är det om inte mina underbara busungar. Idag är de påskiga värre märkte jag. ;)


Eller vad säger ni??

  

Toria i kycklingklänning och svart polo kände sig fantastiskt FIN idag när hon var på skolan. Mammas sötunge. :)


Den andra kunde man naturligtvis inte vara sämre än att visa upp även honom. :) Mammas lilla knölis som jag misstänker håller på att få tänder. :S

  

Han är tapper som få och gör sitt bästa för att vara sitt vanliga solskensjag men ibland blir han lite lessen och gnuggar sig i munnen. Dock, ännu så länge går det riktigt bra. ;)

Av Ida - 29 mars 2010 13:01

En sak som stör mig enormt är alla snödrivor som går tvärs över gång och cykelbanor och det har stört mig ENORMT hela vintern. Nu börjar jag vara LESS på riktigt!! :/ Helt seriöst, hur kul är det att forsera en snövall som är 50 cm hög och 1 meter lång?!? Testa gör det ett par gånger om dagen med barnvagn och helst gärna med tre jyckar som är fruktandsvärt kissnödiga efter att ha sovit hela natten. Det är banne mig en sport!! :/ Jag brukar för det mesta uppskatta den som skottar inne på vårt område men just det här verkar vara överkurs, man lämnar tydligen med fördel en jättevall på strategiska ställen just bara för att man knappt ska ta sig fram.


Okej, jag kan ta sats och göra ett jätteskutt - varvid jag istället får misstänka att min arma unge som ligger i barnvagnen kommer att drabbas av sbs (shaken baby syndrome) eller alternativt skumpa UR vagnen om han sitter upp. :S Ingendera känns lockande varvid jag istället får segdra vagnen över under intensiva svordomar och vredesutbrott eftersom att det är rejält TUNGT.. Hur tänker folk??


Å andra sidan kanske jag ska vara glad. Jag kan utan problem inse att en rullstol eller för den delen bara en rullator har ÄNNU större problem med snödrivorna än vad jag har, kanske man skulle ta med sig spaden ut och skotta bort skiten som är närmast mitt hem eller iaf närmaste 4 gårdarna eller så??

Av Ida - 29 mars 2010 10:26

Ibland skulle man nog behöva en domare i sitt liv för onekligen - livet är som en hockeymatch. Man får ta ett par tuffa smällar för laget ibland och vissa blir match-hjältar på kuppen.


Ett exempel direkt från en av min dotters hjältar - Daniel Rahimi (iaf var han det när vi var och såg just den match då han fick matchstraff och hela balunsen) som verkligen tog ett par smällar för att sedan ge igen tusenfallt, man ser till att skydda de som är till för att vara små och snabba.


Det jag menar är att starta ingenting du inte tänkt avsluta, tackla inte i ryggen (snygg omskrivning för att man inte ska hugga folk i ryggen), tripping är inte tillåtet.. Ta reglerna för hockey och tänk till, det är inte mycket som man får göra på isen som inte är tillåtet i samhället i övrigt, däremot är det väl yttest ovanligt med de direkt klubbaserade utvisningarna även om de förekommer. Samtidigt som det kan man också säga - ta ingen skit! Inte av någon och skydda dina lagkamrater - mao polarna.


Tills nästa gång jag tänkt till får ni tänka själva. :P

Av Ida - 29 mars 2010 09:20

Två saker jag inte gillar i någon större omfattning är när måndagar och mornar och ibland (sisådär en gång i veckan) inträffar de mot min vilja samtidigt och onekligen i morse gjorde de på det sättet. :S Jag vet inte men det är verkligen inte en kul uppfinning när väckarklockan går igång halv sju en måndag och idag var det värre än vanligt för natten mot igår var det någon djävul (i det här fallet räknar jag det som en dylik) som hade SNOTT en hel timme av mig när jag låg och trynade. Alltså när klockan sa att den var halv sju var den ju egentligen inte mer än halv sex!! Seriöst! Det är inte ens mänskligt att kliva upp den tiden på dygnet!! *ogilla*


Jag fick i vart fall iväg dottern på skolan och nu är vi hemma igen, men man blir smått förvirrad med dygnsrytmen när man blir en timme "fel". Å andra sidan, till hösten får vi tillbaka timmen igen. :D *gilla* Så det går väl på ett ut även om jag inte riktigt förstår vitsen med att flytta på tiden två gånger/år så kan man säkert leva med det. Eller kan och kan, man har inte så många val känns det som.


Vad mer? Näää, det händer ingenting kul här, jag hade stora städaromgången igår och gick igenom ett rum till. Jag är sånn att jag gör ett rum/dag annars blir jag knäpp och dessutom - ska man ha en bebis med sig större delen av dygnet så måste man begränsa sig lite för att det öht ska fungera. Nu ska jag och Osse nog lägga oss och myyyyyyyyysa en stund för det har vi väl gjort oss förtjänta av?

Ovido - Quiz & Flashcards