Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Ida - 23 mars 2010 16:15

Sådärja, nu har jag kokat revben som vi ska grilla antingen imorgon eller på torsdag. Egentligen ruskigt smidigt att man gör klart de bitarna i förväg så att man när man väl har lyckats skotta fram grillen kan slänga i kol och bara grilla klart det för nu jäklar måste väl grillningssäsongen vara nära?


Hur som haver har vi haft besök av Jenny som var gullig nog att hämta Toria på skolan. Hur snällt som helst! Väl här hemma så fick jag hjälp med Osse medan jag då passade på att göra iordning inför grillande. Någon som känner sig sugen?

Av Ida - 23 mars 2010 12:01

Ja, alltså nej jag har inte stulit någonting utan bara snott en kul tanke som iofs har snurrat runt på nätet ett tag. ;)


Passar dessutom att flagga lite för Heas blogg. ;)

3 saker..

3 saker som alltid finns i mitt kylskåp

  1. Mango chutney (man vet ALDRIG när man ska grilla!).
  2. Ägg
  3. Lök (gul, silver, vit, röd - alltid minst 2 modeller!)

3 saker jag alltid har med mig då jag går utanför dörren

  1. Mobilen
  2. Nycklar
  3. Bajspåsar (även om man inte har jycken med sig kan det ju vara någon annan som "glömt" sina)

3 saker jag alltid gör på morgonen

  1. Borstar tänderna
  2. Rastar hundar
  3. Försöker hitta "andra socken" - varför smiter den jäkeln alltid för mig?!?)

3 saker jag inte kan leva utan

  1. Ungarna! Utan Toria och Osse = ingen mamma!!
  2. Jyckarna - utan hundar är jag en sur typ!
  3. Dessvärre även snus, jag blir en äkta bitter djävul om jag inte får en snus när jag vaknar.

3 saker som gör mig glad

  1. Ungarna och deras hyss.
  2.  Jyckarna.
  3. Tiden då båda barnen sover och man själv får riktig mammatid.
Av Ida - 23 mars 2010 11:33

Sådärja, nu har mammas gOsse blivit 4 månader, han kan ungefär de saker han ska, han äter och växer så det knakar i fogarna. ;) Okej, inte riktigt men nära på. Osse är onekligen en enkel kille. Mamman gillar det! Nu ligger prinspojken och sover och jag kan inte annat än förundras över hur lättsam han är. Mammas lillgrabb!


  


Toria får hämtning av Jenny idag så snart har jag huset fullt igen, mao preciiiis som jag vill ha det. :D

Av Ida - 23 mars 2010 08:42

Igår lyckades jag och de mina med en sak jag dragit mig för allt för länge... Att plantera om ALLA blommor i hemmet. Det tog större delen av kvällen även fast vi var flera. Jag tömmde krukor och petade bort all jord, maken skurade krukor och vår bästaste Jenny höll barnen nöjda och glada (Osse var stundtals lite svårflirtad) samt tillåmed gick en promenad med barnen en stund så Osseliten fick sova en stund. Kanonbra! Jättetack Jenny för hjälpen!


När alla blommor fått sig ny jord och återerövrat sina respektive platser åkte maken iväg och handlade fulmat, för helt seriöst vi skulle nog inte fått någon middag alls i annat fall, mamman var helt slut!


Redan vid 9 kraschade alla i sina respektive sängar (Toria före iofs men det var rent löjligt vad vi var trötta). Ossegrabben käkade vid 3 men i övrigt var det bara jag som råkade kliva upp för att "farma" en sväng under natten och när då väckarklockorna ljöd här vid halv sju skuttade samtliga ur sina sängar för jösses vad man är utsövd då.

Ovido - Quiz & Flashcards