Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Ida - 18 mars 2010 20:20

Jupps, då ligger man i bingen igen. Jag vet inte men det verkar vara som min plats här i livet - i sängen!


Vi har haft besök av Jenny idag också, kanonkul som alltid! Jag och småttisarna gillar när det kommer folk, vi behöver nog börja röra oss mer igen så att vi ser mer folk. ;) Alltid är det kul om man kan få besökare att titta förbi. ;) :P


Osse är hos sin pappa och pysslar en stund, skönt för hela familjen tror jag att de två kan hitta på saker tillsammans. Nu närmast blir det nog sömn för alla små och stora i hemmet för jag vet inte men det är mer än en som är riktigt trött!

Av Ida - 18 mars 2010 16:12

Ja, alltså har man en morgon som är käpprätt åt skogen så är det inte så mycket man kan göra många gånger känns det som utan resten har en tendens att avlöpa i samma anda. :S Idag lyckades vi dock vända skeppet - i vart fall för mig och Osse. :D Toria, inte så mycket men så vägrade hon vila också..


Jag slängde mig helt sonika i badet och la Osse bredvid mig på golvet så jag hade pejl på vad han pysslade med och om det uppstod behov av det kunde jag ju ta hand om honom, han låg så sött hela min badvända och jobbade på att fånga fötterna (dessvärre var de inte helt eniga med armarna om hur man ska göra det på bästa sätt) och var bara på ett kanonbra humör. Efter badet blev det bums i sängen och se en film för mig och Osse, ja han gjorde det Osse gör bäst - käkade. ;) Toria har nu fått plumsa i badet och jag hoppas att hon har för avsikt att komma upp snart för snart får vi besök igen om allt går enligt planerna. :)


Tills nästa gång! *vinkelivink*

Av Ida - 18 mars 2010 10:03

Igår var det stora promenerardagen tror jag. 3 omgångar var jag ute, av olika orsaker, dels lämna och hämta Toria på skolan (samt att jag passade på att gå en del extra för jag försöker verkligen bli av med den extravikt jag har lagt på mig) så skulle vi göra pizza till middag och onekligen - vetemjölet var slut. Bara att hoppa i skorna och gå iväg till konsum, men med hundar och barn (Toria gick hon också) går det inte direkt jättefort så det blev en halvtimme där också.


Jenny kom förbi ett tag på kvällen och det var som vanligt jättenice. :) Alltid uppskattat att få någon att sitta och prata med när Gurra jobbar sent.


Idag då, ja morgonen var en sådan där då man helst ska dra täcket över huvudet. Toria på världens sämsta humör - hon somnade för sent igår och det får vi såklart igen idag.. *mutter* Jag hoppas att jag kan övertyga henne om att vila en stund efter skolan annars kommer det att bli vedervärdigt ikväll.. Osse, mammas gosse ligger i vagnen och sover sin dagslur. Vi gick till skolan i morse och det tog onekligen en del tid innan vi var hemma igen.. Kallt var det dessutom! - 15 och som aningen snålt, nu snöar det och är allmänt vidrigt så det blir nog att ta bussen när jag ska hämta hem henne för jag är åt helv* för trött för att få någonting vettigt gjort idag. Jag förstår det inte men å andra sidan det var en rätt knölig kväll igår även om Osse somnade i vettig tid så vaknade han stup i kvarten och kunde som inte riktigt komma till ro även om han brukar vara väldigt lättsam så var natten inge vidare för någon av oss.


Jag hoppas innerligt att han får sova ordentligt ikväll allt för att få sova själv nattetid. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards