Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Ida - 21 mars 2010 21:12

Ja, alltså båda mina smågrabbar har jag haft med mig idag och jag måste säga det igen, det är någonting speciellt med mina hanhundar. Mattes gullegrabb!


Löptikar eller inte, han är lillkillen hela dagen. Man blir aldeles glad och varm i hjärteroten när man ser hur han är gullig med barnen. Så till lillgrabb nummer två, eller ett beroende på hur man ser på saken. Två långa sovpass på dagen när vi var ute och såg på 7-mila (skidåkare) och hejjade allt vi orkade. Vi fick se mängder med killar och tjejjer som kämpade hårt och klart imponerande hastighet som man fick se att folk ändå hade 6 mil in i loppet och även om vissa såg aningen tagna ut så var de verkligen duktiga! Osse då, ja han sov så gott ute. Väl inne igen så var han även om han var lite kylig nöjd och gullig.


Nu efter ett bad och lite "tankning" sover gossen gott bredvid mig. :) Man fylls av kärlek till sin busunge.

Av Ida - 21 mars 2010 08:20

Det är med blandade känslor man vaknar idag såhär sista dagen på lugnet.. Jag vet inte gårdagen gick mestadels åt till att städa och pyssla i köket, men nu har vi en tjusig ordning, nytt hyllpapper på de flesta hyllorna och vi har lagt in vaxduk där det verkligen slits (exempelvis pannskåpet) och där det ska vara lätt att torka av.


Det blir någon modell av lantlig idyll i köksskåpen när man har nytt papper och det blir som lite gulligt och fräscht! Idag står hejjande på hög nivå på schemat, det är 7-mila och för er som inte råkar vara skidnördar eller för den delen boende i den här delen av landet så är det ett lopp som går mellan ett par orter och där man kan välja att åka en del av loppet efter det att täten har passerat. Nu såhär i arla morgonstund ska vi fixa matsäck att ta med oss för vi ska ju säkert förflytta oss 200m från huset till spåret. ;) Sedan blir det att ta fram hejjaropen när täten drar förbi och senare även när bekanta åker och gör sin insats. :)


Vi får se om jag kanske tillåmed dristar mig att ta fram kameran men det ser inte direkt ut att vara optimala förutsättningar för fotografering... Om inte annat kan det ju vara trevligt att komma ut en stund. ;) Till senare när jag förmodligen har kommit hem igen önskar vi alla en härlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards