Alla inlägg den 26 december 2009

Av Ida - 26 december 2009 21:29

Nu har jag sett sista programmet av Anna Ankas jul och ja vad säger man? Jösses! Att man ens låter en människa uttala sig hur som helst, okej att det är på trean och att den genomsnittliga kvalitén på treans program inte håller jättehög klass men ändå... Inte så strategiskt.


Jag är för det fria ordet och onekligen det ÄR jätteviktigt att man får uttrycka sina åsikter, det man kan fundera över är hur man underbygger sina åsikter. Sedan får de vara vad de vill så länge man i vart fall försöker vara aningen upplyst i de argument man anför, sedan om man har privata åsikter som kanske inte lämpar sig allt för väl för en bred publik (om man inte har för avsikt att göra sig dummare än man är - vilket jag faktiskt förutsätter att hon gör sitt bästa för att göra). Att man sticker ut och skapar debatt är bra, om inte annat kanske det väcker en och annan tanke i motsatt riktining men samtidigt det säger rätt mycket om satiren också.


Skulle jag ha varit mr Anka skulle jag nog ta ruskigt illa vid mig, men som tur är så är jag inte det. ;) Bara fruns uttalanden om herrars uthållighet - ja de flesta karlar jag känner skulle inte bli glada om man sa någonting dyllikt oavsett hur lite sanning det än låg i det hela.

Av Ida - 26 december 2009 17:30

Ja, alltså i vanliga fall när man har en bebis hemma så brukar man kunna se i stjärnorna efter att både hinna laga middag OCH sitta ner och käka i lugn och ro - att det skulle inträffa vid SAMMA måltid känns som ett mindre mirakel. Dock det är precis vad som har inträffat. Okej, jag gjorde inga stordåd i köket men färsk pasta med stekt bacon och svampsås tar ju ändå en stund och efter satte jag mig i lugn och ro och käkade med övriga familjen (min mat hann inte ens bli iskall!!!). Toria åt som en häst för sånhär mat gillar hon verkligen och maken ja... Om man säger så fick han som han ville skulle det serveras pasta i hemmet minst fem-sex gånger i vecka i vart fall.. ;)


Själv är jag inte så förtjust i pasta men det gick ner. Däremot hur julig min matlagning är det hoppar jag över - man kanske käkar det i italien till jul - vad vet jag?

Av Ida - 26 december 2009 15:40

Inatt var det en övning han pysslade med den charmerande sonen. Han satt i knät på mig för att rapa efter att han hade ätit och vad kommer om inte en hel fontän av mjölkkräk över hela sängen, han själv och mig såklart... Lagom gosigt måste jag säga.


Nu på dagen är han världens gosigaste och har efter att han hade ätit och lättat på trycket så har han sovit och så har han ätit snett därefter blev han en vaken och mycket mysig grabb som gärna legat och myst med oss andra. Nu vaknar han dock så jag bör nog ta fram mjölkresurserna innan Åskan dyker upp.

Av Ida - 26 december 2009 13:34

Idag har vi varit ute och tittat på alla människor som jäktade omkring på mellandagsrean, mååååååååååånga människor var ute och bilar var överallt. Bilköer överallt och galenpannor med stora risktaganden åt alla håll, jag vet inte men om man blinkar åt ett håll så svänger man åt det hållet - inte motsatt!!


Vad mer? Nää, vi tar det ruskigt lugnt - Toria sitter och ritar med sina fina juklappspennor och Oskar sover (som att det skulle vara någonting ovanligt på dagen)... Själv försöker jag ta igen lite förlorad vila men det är för trist så jag sitter och surfar istället...


God fortsättning på er!

Ovido - Quiz & Flashcards