Alla inlägg den 15 december 2009

Av Ida - 15 december 2009 18:57

Alltså att ligga i sängen (eller tja, så gott som) är ju ingen höjdare - det blir ruskigt långtråkigt rätt fort. Har man dessutom som jag myror fulla kroppen för allt man skulle VILJA göra men när magen blir tvärförbannad och skriker "nej, nej, nej din idiot, ligg stilla annars tänker jag dela dig på mitten" - då är det bara att lämna wo och lägga sig still en stund.


Visst Gurra hämtade Toria på skolan idag så jag slapp den biten men hon behöver ändå underhållas och jag vet inte om jag lyckades sådär jättebra men hyfsat i alla fall.


Middag måste nog beskrivas då Toria verkligen ÄLSKADE det, hemmagjort potatismos och ugnsbakad lax - blev helt okej men jag trodde helt seriöst att ungen skulle föräta sig fullständigt! Lax is the shit!!!


Nu är Toria med farmor på julkonsert på skolan och maken är på möte så jag och Åskan är hemma ensamma för ovanlighetens skull... Som tur är så håller Åskan låda en aning så jag har någonting att göra iaf, annars skulle jag bli fullständigt knäpp misstänker jag.

Av Ida - 15 december 2009 09:30

Ja, igår alltså. Aldeles för lite vila för min och Oskars del. Visst vi sov som klubbade grisar inatt men hoj vad jag hade ONT när jag vaknade i morse. Såret brännde och gjorde rent fantastiskt ont. Jag skyller stenhårt på att jag inte fick någon vettig vilatid på eftermiddagen när jag höll på och sprang omkring på stan och sedan vidare på fördelsedagsfirande. Att vara hemma halv nio var INTE smart!


Dottern fick för lite sömn och det märktes på humöret i morse dessvärre och sonen verkar aningen orolig idag. Min snälla man ska åka och hämta Toria på skolan i eftermiddag för onekligen - jag är inte helt i form idag. :S Med andra ord det blir en lugn dag idag och det där godiskokandet jag hade tänkt roa mig med får jag nog skjuta på framtiden för idag är det sängläge som gäller för att magen ska få en chans att återhämta sig. Trist men mycket behövligt.

Ovido - Quiz & Flashcards