Alla inlägg den 25 december 2009

Av Ida - 25 december 2009 17:18

Jamen, wtf! Ibland går verkligen inte livet som det var tänkt. Idag blev en helt vanlig dag i mitt liv... Eller kanske inte riktigt - det blev rätt åt helv* men ändå.. Jag skulle ge hundarna sina julklappar som de alltid får till jul - varsinn tjursnopp (eller tjurmuskel som det så vackert kallas i affärerna) och Magoo den sötnosen skulle passera mig med tidigare nämnda tjurdel i munnen. PANG så lyckas han såklart dunka in den i handen på mig varvid blodvite uppstår. AJ! Nu lite senare har jag onekligen hämtat mig från den horribla attacken och har gått och lagt mig en stund medan jag väntar på att pannkakssmeten gosar till sig lite så att jag kan göra pannkaka till min familj - man ska tydligen ha middag också.


Julkapparna har vi öppnat både igår och idag och nu är som julen över känns det som. Vad gör man då? Tjaaaaaaaaaaaaaa, jag överväger att spränga någonting bara för att ha någonting att göra men det verkar samtidigt aningen vanskligt så jag avstår nog ändå.


Istället ska jag nog försöka ta ut min julfrustration på något mindre projekt som exempelvis att spela väldigt dålig 80-talsmusik aldeles för högt eller någonting lika konstruktivt.


God jul på er!

Av Ida - 25 december 2009 12:03

Inatt har vi haft en tung modell för att Oskar har maratonammat - det är rätt jobbigt för mamman men det går. De blir en väldans massa input på en liten grabb.


Det blev en natt man helst drar ett streck över. Men det blir säkert en lugn dag, nu ska jag försöka sova.


Igår var en kanontrevlig dag med massa god mat, trevligt sällskap och såklart en del spännande presenter. :) Tomten var på givmilt humör igår. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards