Alla inlägg den 22 december 2009

Av Ida - 22 december 2009 18:56

Tänkte lägga ut en bild på prinspojken så att ni får se hur han har vuxit sedan sist. :) Han firade ju igår 4 veckor utanför mammas mage.


Mammas lilla gubbe på kvällskröken innan han blev HUNGRIG igårnatt.  

Av Ida - 22 december 2009 17:18

Jahapps, bullarna är färdigbakade och står och ser fina ut i köket (de måste ju svalna också), köket ser helt okej ut och dottern håller på och tränar med den söta Häxahunden, Oskar sover (jag måste nog väcka honom snart för jag kommer förmodligen att spricka annars - mjölköverskott dagtid, mjölkbrist nattetid).


Men just nu har jag hamnat i någon modell av mellanläge så nu softar jag i sängen en stund och vilar mig.

Av Ida - 22 december 2009 14:44

Oskar har efter tankning somnat om igen. En sympatisk kille är det där. :) Toria har fastnat i fåret Sean som går på barnkanalen och mamman får lite gjort. Sweet!


Julgardiner i köket och vardagsrummet har jag hängt upp och det ser faktiskt riktigt trevligt ut. :) Det gillar jag!

Degen till julbullarna är satt och håller som bäst på att jäsa, snart så kommer den goa lukten att kännas i hela huset. Det går bra för mitt lag en liten stund. Så skönt att man får lite gjort också, även om jag är trött som en jag vet inte vad...

Av Ida - 22 december 2009 12:46

Nu när jag hämtade Toria på skolan åkte jag buss - som jag gör när det är kallt, snöigt eller om jag helt enkelt blivit lat... Hur som helst, i de nya bussarna som lokaltrafiken har köpt in får man inte åka mer än två barnvagnar just för att OM någonting händer så ska man kunna passera vagnarna utan att slå ihjäl sig..

Det har inte alla greppat och även om busschauförerna säger till att vagn nummer tre inte får plats så knökar vissa människor in sig ändå - varvid det blir ett smärre helvete om vagnen som är längst in ska ut (för då måste samtliga vagnar lastas av för att utrymmet ska skapas).. *suck* Ni kan säkerligen lista ut vem som hade vagnen längst in (jag bor vid ändhållplatsen) så dels den som hade klivit på hållplatsen efter mig och den som prompt skulle på bussen och ställde sin vagn för dörren (!) fick såklart flytta på sina för att kunna släppa ut mig. Smart! Bussarna är försenade som det är - man måste liksom inte jäklas med dem mer än nöden kräver.


Vägen hem gick betydligt lugnare och jag får nog säga att jag imorgon inte kommer att lämna hemmet annat än för att rasta och promenera med hundarna för bussen är off limmits tills efter jul och nyårsledigheterna är över känner jag.

Av Ida - 22 december 2009 11:11

Ja, alltså inte så att jag är klar men jag har gjort de stora bitarna här nere - eller stora är nog också att ta i men det jag avskyr allra mest i vart fall. Jag har städat ur fönstren och duschat blommorna samt putsat rutorna invändigt - alla som har katt har förmodligen upptäckt att en och annan kissekatt kan sitta och fräsa (dock i Copys fall är det snarare nyser och fnyser) i fönster så fönstren blir fullständigt prickiga invändigt. Det ser faktiskt riktigt trevligt ut nu. Nu återstår bara hundrummet så är grundstädningen klar här nere... Nästan.


Övervåningen har jag inte börjat med men jag har en plan att fortsätta städa när jag har hämtat Toria på skolan men just nu - skurning av golvet i hundrummet och därefter ska jag förhoppningsvis hinna göra klart i köket... Kanske, med lite tur. ;)


Inatt har Åskan hållit mig vaken igen - han har sträckammat hela natten mer eller mindre så nu känner man sig lite lagom mör men vad gör man med två dagar kvar till jul? Bara att bita ihop tror jag det kallas..

Ovido - Quiz & Flashcards