Alla inlägg den 11 december 2009

Av Ida - 11 december 2009 20:53

Ja, alltså till middag blev det pizza - tillagad av mig själv. ;) Jag gjorde pizza till mig och dottern - maken var borta på middag så det var bara vi tejjer hemma... Nästan - Åskan var ju med oss också. Åskan ja, honom ska vi kanske sända en tanke också för den ligisten passade på att bli tokhungrig lite lagom till att våran mat var färdig. Dock, jag kommer ihåg hur det var från sist (när Toria var mjölkligisten i hemmet) och kan onekligen både äta och amma samtidigt! Det ni!   

Av Ida - 11 december 2009 13:24

Jahapps, nu är vi hemma igen. Toria blev onekligen ensam en stund på skolan när jag var hemma men jag skyndade mig tillbaka dit med sovande Oskar i släptåg - dock jag såg till att ingen var och petade på honom och han fick hänga med lite på ett hörn (jag var tvungen att klä av honom och så för annars skulle han ha brunnit upp fullständigt). Han tackade så mycket för promenaden och sov som en liten griskulting. *sött barn*


Toria är en härdig typ och klarade sig rätt okej men skulle velat att vi hade varit med hela tiden. Som "plåster på såren" fick hon gå hem före lunch (de slutar direkt efter) och äta VÅFLOR (en klar favorit).


Nu är våfflorna uppätna och tvätten vikt och den maskin jag drog igång före jag for till skolan är upphängd. Dock jag skulle vilja hinna dammsuga och göra snyggt här hemma innan maken kommer hem men det ser jag snarare som en utopi men tanken är att hinna göra det ändå senare om det funkar vill säga.. Allt beroende på hur Åskan har tänkt att sova idag..

Av Ida - 11 december 2009 09:31

Natten mot idag har varit rent fantastisk, EN matning mitt på (vid tre) och i övrigt en helt sovandes Oskar. Jätteskönt måste jag säga. :)

Morgonen blev lite hektisk ändå men vi hann till skolan i tid ändå, jag stannade en timme innan de skulle gå iväg till luciafirandet (luciatåget) och nu är jag hemma en stund. Jag har hunnit köra igång en tvätt (Oskar har börjat kräkas ner sina kläder med jämna och ojämna mellanrum) och har även försökt att pocka lite men mer än så hinner man inte när man även ska försöka ge den lille sonen mat mest hela tiden...


Ångesten då? Jo, Toria blir ensam en stund på skolan när det är pysseldag men att vara på skolan hela dagen med en halvtjurig Åskan (han passade på att börja tjuta som en stucken gris) var inte direkt avkopplande och med lite tur skulle Gurra hinna förbi på skolan - någonting som inte funkade upptäckte vi när han fick sitt schema för dagen. *suck* Nu sitter jag hemma och har ångest över att Toria är den ENDA ungen som inte har förälder hos sig på pysseldagen. Fan, fan, fan! Man kanske ändå skulle rycka upp sonen som precis har somnat i sin säng... Fast det känns inte okej det heller. Hur än man gör går allt åt skogen. :S

Ovido - Quiz & Flashcards