Alla inlägg den 2 december 2009

Av Ida - 2 december 2009 22:57

Ibland dyker det upp tillfällen då folk verkligen vet hur de ska göra för att reta upp mig, idag var en sådan gång. Jag brukar smickra migsjälv med att anse mig vara en tämligen sansad människa - oftast! Men ibland rinner sinnet till och då är jag inte världens snällaste får jag nog erkänna. Det finns saker som gör mig tvärelak en av de sakerna är när jag får höra saker från tredje eller fjärde person, med andra ord en massa skit som onekligen har väldigt lite med sanningen att göra eller saker som överhuvudtaget saknar relevans för omgivningen.


Är folk irriterade på mig kan de gärna ta det direkt med mig, jag äter sällan upp folk - det har inte på mina 33 år inträffat ännu men visst det finns säkert en risk ändå, eller inte. Väljer man att konfrontera mig omgående om jag trampat någon på tårna brukar jag oftast kunna ta det och det är inte sällan det är missförstånd som ligger bakom det hela men däremot när man får höra i efterhand att det diskuteras saker då kan man bli både sårad och upprörd.


Nu på senare år har jag ofta valt att backa och försöka att inte söka konfrontation i samma omfattning som jag definitivt gjorde som yngre, kanske har det med mognad att göra eller så har det helt enkelt att göra med att jag inte har vare sig ork eller lust att försöka reta andra människor i onödan. Men tydligen så gnuggar jag folk fel väg ibland - synd får jag nog säga. Jag brukar säga att det är mitt sätt att ta skit. Saker jag inte kan påverka som tokstollar som tror de kan uppföra sig hur som helst får man försöka ta med en axelryckning - idag blev det inte så lätt men onekligen - jag ska försöka... IGEN!

Av Ida - 2 december 2009 16:00

Nu på eftermiddagen har vi haft besök, Jenny har varit hit och hälsat på mig och Oskar - den sistnämnde passade på att visa upp sin sötaste sida.. Det är så TREVLIGT när man får besök för onekligen jag börjar känna mig aningen asocial och isolerad.


Fördelen är att man inte behöver klä på sig men det är kul så länge måste jag erkänna. Nu vill jag träffa folk men det går ju inte så bra med tanke på grissjukan som fortfarande går. Istället så får jag försöka tvinga mina kompisar att besöka mig. :) Så har du vägarna förbi så blir jag bara glad över sällskapet. :) ;)

Av Ida - 2 december 2009 09:44

Inatt har Åskan varit på besök - hela natten... Med andra ord mamman är en trött typ. Jag vet inte men det känns inte helt optimalt att vara vaken större delen av natten. Åskan själv har återgått till att vara den där sympatiska Oskar som ligger i sin säng och trynar.


Förutom det ska jag få besök idag och det är ju alltid trevligt. :) Maken är med dottern på skolan hela dagen idag och jag tror faktiskt att båda två kommer att uppskatta det.


Nu närmast ska mamman ta och försöka ta sig ur sängen så att man kanske blir som folk..?

Ovido - Quiz & Flashcards