Alla inlägg den 13 december 2009

Av Ida - 13 december 2009 22:14

Ja, alltså med sonen tänker jag nu i första hand. Dottern, maken och husdjuren har jag ju liksom fått kontakt med rätt länge - de reagerar och svarar med att ge uppmärksamhet tillbaka om man försöker kontakta dem verbalt. Sonen - inte så mycket däremot - fram tills idag kanske ska tilläggas nu verkar han betydligt mer "med" och både reagerar när man pratar med honom och har en hel del mer förväntan. Visst han har reagerat när man har pratat med honom tidigare också men nu märks det i ögonen att han försöker fixera och fokusera på vem det är som pratar med honom och att mimiken blir olika beroende på vem han ser i förhållande till den situation han är i.


Är han hungrig så reagerar han inte direkt positivt på sin far men däremot om det är någonting annat som felas honom så blir han lugn om det är pappa som kommer. Hunger däremot har han uppenbarligen sammankopplat med att bara mamma duger och det verkar ju onekligen tämligen logiskt - det är ju bara mamma som har mjölkbar inbyggt. :P

Av Ida - 13 december 2009 21:00

Vi har firat lucia utan så mycket som ett tillstymmelse till glitter. Faktiskt helt okej måste jag säga. Toria har varit med sin farmor och farfar till Klinten idag och gjort snyggt. Alltid bra och uppskattat av dottern. Vi som blev kvar hemma har tagit det rätt lugnt. Jag har kört ett par tvättmaskiner, diskat och städat bottenvåningen - jag känner mig faktiskt rätt duktig!!


Sedan blev det iväg och handla för blöjorna var i det närmaste slut... Väl hemma inser jag att jodå, jag har handlat en hel del mat och andra nyttigheter men såklart ammningshjärnan slog till och inte en endaste blöja följde med oss hem så maken fick vackert åka iväg och handla det... *suck* Ibland är man smått förvirrad ÄVEN fast man har varit duktig och skrivit en lapp!!


Daniela kom förbi och hälsade på - alltid trevligt! Oskar visade sig såklart från sin gullgaste sida och charmade allt han bara orkade. ;) Sötnosen! Han fick en liten tomtestass som jag onekligen måste prova på honom vid tillfälle så ska ni andra också få se min lilla tomtegubbe. :P


Nu kallar mjölkhulliganen på mig så det är nog klokt att göra honom till viljes.

Ovido - Quiz & Flashcards