Alla inlägg den 21 december 2009

Av Ida - 21 december 2009 19:56

Idag blev middagen tämligen lyckad och dessutom rätt nyttig, därför tänkte jag dela med mig av vad jag har lagat till.


Stekt kyckling med ris (man kan ju ta råris så blir det helt okej)


*Koka ris enligt förpackning (det är ju olika på alla möjliga sorters ris).

*Kycklingfilé (1/person) delas till småbitar ca 2cm åt alla håll blandas med lite svartpeppar, vitlökspeppar och en påse marinad för kyckling (jag hittade en kvarbliven i skåpet) - släng ner i en varm stekpanna och stek tills det är genomstekt.


- klart -

Stoppa in i munnen och njuuuut. ;) Det blev riktigt nice och även Toria som inte är helt överförtjust i kryddor åt med god aptit. :) Det gillar vi!

Av Ida - 21 december 2009 16:26

Vi fick besök en stund på eftermiddagen, Hea kom förbi med lilla Edla. Oskar började besöksstunden med att göra det en liten grabb gör bäst - han åt! Därefter måste man ju rapa och kräkas upp lite överskott. Därefter gjorde han det han är så fantastiskt duktig på att göra dagtid - han somnade och sov som en liten stock!


Men för mamman var det ju kanonkul, jag fick en möjlighet att prata med en vuxen människa som stimulerade MIN hjärna en stund - det är värt hur mycket som helst, jag gillar besökare! Mer av den varan för min del tack. :D


Vad har jag mer pysslat med idag - inte mycket men det känns ändå som att det räcker för att ha gjort någonting idag. :) Nu närmast ska jag ta och fixa lite mat till familjen och kanske om man blir imponerad av mig själv ska jag griljera skinkan jag kokade igår. ;)

Av Ida - 21 december 2009 10:03

Det här blir som en spinnoff på det jag skrivit tidigare om min tokläckre make i kombination med de rätt udda uttalandena jag såg att Anna Anka gjorde i sitt julprogram under gårdagen. Häng med för jag misstänker att det kan bli lite rörigt - mestadels skyller jag det på trötthet redan nu.


Alltså jag gillar karlar som verkligen ser ut som karlar, välpolerade och välputsade primadonnor med blanka naglar och make-up går bara fetbort. Inte för att jag ogillar dem som personer men man ska ju attraheras av folk också, de kan vara kanontrevliga och ibland blir även primadonnor mina vänner - de lyfter vardagen! :) Men om man ser till de karlar jag tycker har ett attraktivt yttre så ser de snarast ut som skogshuggare i kombination med någonting man hittar i valfri bilverkstad av 1960 års modell (mao långt innan man diagnostiserade bilar mha en dator) men hel och ren är alltid kul om man kan uppbringa om inte annat när man vistas bland annat folk.


Samtidigt är det ohejdat attraktivt med en karl som kan byta blöja på en skrikig kille som inte längre har allt för torrt och mysigt baktill, kan karln dessutom hantera en dammsugare och kanske även kan drista sig till att hjälpa till när man hänger upp julgardinerna då är saken biff! Eller tja, biff och biff... Det var nog att ta i. Men en omtänksam karl som inte är rädd att få skit under naglarna - det är en riktig karl för mig.


Förvisso kan jag byta däck på bilen och jag kan tömma takrännorna, jag är fullt kapabel att motionera snabeldraken (dammsugaren för er som inte känner honom), kan rensa ett avlopp om nöden är stor och jag fixar det mesta men nog är det ändå rätt trevligt om man slipper göra delar av hemmajobbet och någon gång ibland får komma hem och se att det är rent och fint även fast man själv inte har lyft ett finger...


För att då gå tvärt emot allt jag skrivit ska jag nu ta och försöka köra en lättare upprustning av hemmet för det är lika roligt att överaska maken som att själv bli överaskad. :) ;)

Av Ida - 21 december 2009 08:34

Ja, om den morsan är jag är det direkt überkorkat för då handlar det med största sannolikhet om sömn. Oskar somnade så fint igårkväll vid niosnåret och vaknade för att käka en gång vid tolv. Frid och fröjd, han sov dessutom i sin egen säng... Vid två vaknade han och jag tänkte att okej jag ska göra ett försök att inte ge honom mat på nätterna (mer än en som gett det förslaget) vi höll på och lekte leken stoppa in tutten/spotta ut tutten (lite beroende på vem man var) till klockan var närmare fyra. Då gav mamman upp för Åskan hade kommit på besök och vrålade rakt ut att mata mig din korkade tant!! Matningen fortsatte sedan tills dess att jag med mycket trötta steg klev ur sängen i morse vid sju (!) mao för att göra det liiite fiffigare hade vi även försovit oss så allt fick lov att ske med ljusets hastighet. När vi så skulle gå till bussen insåg vi att jahapps barnvagnen är en plog för inatt har det kommit minst 20cm snö, vilket funkar men det var inte direkt drömmen när man redan från start var försenad.


Jag hoppas det hinner plogas innan jag ska hämta Toria på skolan för annars tar jag banne mig bussen den vägen också även fast jag hade en plan att gå idag..

Ovido - Quiz & Flashcards