Alla inlägg den 20 december 2009

Av Ida - 20 december 2009 23:34

nu pratar jag faktiskt om den egna maken. Läskigt men sant!

Igår dammsög han och var bara fantastisk när han städade tillsammans med mig. Ska man få en tämligen nybliven mamma lycklig och intresserad - då är det precis det man gör! Man dammsuger, kanske tömmer en diskmaskin eller hänger lite tvätt... Då blir jag en glad människa!


Kärleksfullt med andra ord. Köp lite tid åt mig som jag kan spendera med andra saker och det är värt mycket mer än en dyr flaska champagne. ;)

Av Ida - 20 december 2009 21:30

Nu är skinkan kokad men inte fixad med senap och grejjer - det återstår och får bli morgondagens projekt. Dock när man ska låta den svalna i lugn och ro är det inte någon som tänkt på att man har tre flattar på bottenvåningen när man sitter och ammar en liten Oskar... Osmart! Men det verkar såhär långt ha funkat - inga brända nosar!


Vad mer? Jo, jag såg Anna Anka på tv - skrämmande måste jag säga, dessutom på sååååååååå många plan! I helv* att jag tänker dra hela lasset hemma OCH jobba heltid - glöm det! Vilken knepig syn på människor den damen verkar ha, okej att man kanske borde se till att komma i form igen men på vilken tid då tänker man sig att det ska hinnas med? Jag vet inte men de flesta av oss har inte mer än 24 timmar på ett dygn. Om man då räknar bort 4 timmar för ammande av liten grabb, en timme för hämta/lämna större flicka, 3 timmar för städning/tvätt/matlagning, ett par timmar (säg 3) för att aktivera dottern, ett par timmar för hundarna, så ska man kanske hinna äta/duscha/borsta tänder osv - säg att det tar iaf 1,5timme dag, sedan ja... Ni andra vet ungefär hur det brukar funka, man ska handla mat, byta blöjor kanske eventuellt hinna med andra ärenden... Så shit! Sonen behöver mat igen och så sitter man fast i det hela. Hur hinner människan?!? Då har jag varken räknat in en normal arbetsdag (å andra sidan man ammar knappast i någon större omfattning när man jobbar) eller för den delen sömn...

Av Ida - 20 december 2009 15:49

Ja, vi har varit ner på stan idag och jag måste säga det igen - lite lagom till julhandeln OCH snett efter den 25:e varje månad invaderas Umeå av "lantisar"... *suck* Nu menas med lantisar inte nödvändigtvis människor bosatta utanför tätort utan mer människor som aldrig någonsinn borde få tillstånd till bilkörning (på platser där det vistas mer än 1 bil varje timme) eller för den delen puckon (jo faktiskt!) som inte klarar av att gå normalt i en rulltrappa/roterande dörr (jag har ingen aning om vad det egentligen heter men jag vet onekligen hur den funkar)..


Tänk dig följande scenario, ett gäng människor som vet hur man kör i en rondell försöker göra det samtidigt som en kamakazepilot gör sitt bästa för att förstöra trafikrytmen genom att först finta hela omgivningen med att blinka åt vänster för att snett därefter kasta sig åt höger.. *suck* Fullständig kaos utbryter och ingen har en susning om vad som egentligen hände förutom att man inser att det var lite väl nära att det blev en krock när ytterligare en lantis kommit till stan.


Alternativ två, man strosar i lugn och fin trakt på stan och gör sig redo att gå in genom en dörr när plötsligt just framför barnvagnen är det ett gäng dårar som försöker klättra in genom en dörr som onekligen håller på att stängas (att den kommer att öppnas på andra sidan är det "ingen" som verkar ha en aning om så man gör istället sitt bästa för att försöka stoppa den roterande dörren för att klämma sig in tillsammans med fyrahundra andra människor ) - resultat, dörrdjäveln stannar och blir stående för att den är programmerad för att inte klämma ihjäl folk!!! Men nötter! Vänta 10 sekunder så kan man gå in utan att förorsaka stopp eller för den delen riskera sitt eget och andras liv och hälsa! PUCKO!!!


Man har slutligen tagit sig ner på stan (genom den fullständigt livsfarliga trafiken) och in på den galleria man ska då uppstår bekymmer tre - planförflyttningar!! På vardagarna går det helt lysande att åka rulltrappa med ett barn i näven eller att åka hiss med barnvagn - just idag - inte fullt lika lätt! Jag vet inte hur det är på andra platser men här skyltas överallt med en grön markering vid bottenplan i hissarna... Någonting många skulle behöva gå kurs i kan jag märka, plan 1 är inte nödvändigtvis bottenplan ditt ärkespån och neeeeeeeeeeeeeej det underlättas inte om man försöker fyra gånger att åka till plan ett... Den mobila och vid det laget rätt irriterade mamman tog rulltrappan istället med barn i näven OCH barnvagn för helv* heller att jag har tänkt stå och vänta på en hiss i mer än 10 minuter för att en lantis inte har en susning om hur det funkar. *suck*


Nu är vi i vart fall hemma och jag får nog erkänna - jag får lämna stadskärnan för att slippa bli allt för upprörd på puckade "lantisar" som inte vet var de ska.

Ovido - Quiz & Flashcards