Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Ida - 27 februari 2010 17:47

Jahapp, tänkte jag skulle tipsa om en middag, kanske mer en vardagsmiddag men det är helt okej även en lördag. :P


Kokad potatis och gratinerad blomkål med hamburgerkött.


Recept:

Koka potatis (den mängd du behöver)


Gör en vit mjölkbaserad sås (funkar utsökt att göras på lättmjölk och idealmjöl)

Hacka hamburgerkött (ja, det är häst men det är rökt och salt!)

Lägg blomkålsbuketter i en ugnsfast form, strö över hamburgerkötthacket, slå över såsen strö över lite ost (lätt modell av ost funkar - men västerbottensost slår allt!) .

Stoppa in den ugnsfasta formen i ugnen på typ 200 grader och gratinera (tar kanske kring 10 minuter, förutsatt att man har förkokt blomkålen).


Tugga och svälj! Blir klockrent. :D

Av Ida - 27 februari 2010 12:44

Ja, alltså nätet pratar jag nu i första hand om. Uppkopplingen verkar inte må bra av lite snöande, märkligt! Dock, jag får väl göra som man gjorde före vi hade uppkoppling här - uppdatera när man kommer hem igen. ;)


Dock kan jag säga att hundarna ÄLSKAR snön intensivt, fortfarande! Maken och dottern ska ut och åka skoter en sväng lät det som medan jag och gänget blir kvar hemmavid, insnöade!

Av Ida - 27 februari 2010 10:15

Nädå, tyst må det vara här på landet men kallt är det inte direkt, bara -8,3 grader och snöfall. Mysigt är nog det som närmast kan beskriva hur det är. Det är riktigt nice att vara inne och kika ut, ännu bättre är det när man är ute. Jag har iofs bara varit ute med hundarna en sväng på morgonen samt att ge hundarna frukost ute i snön. Snösök är klart underskattat. Utom Dina som fick käka inne och även gå i snöre ute... Så går det när man löper!


Vad ska man säga, jag somnade klockan halv tio igårkväll och sov som lilla stocken fram till halv åtta - en långnatt mao. Dock med avbrott för att Osse skulle ha käk men det gör man numera i sömnen så det är ingen större uppoffring.


Jag vet inte men det känns som att allt blir lugnt och skönt när man bara kommer hit, även om pms och andra roligheter egentligen borde vara lika mycket här så finns det inte på planeten. Käkar gör jag men bara nyttigheter (suget efter salt och fet mat bara poff borta!) skummt!!


Nu ska jag ta och fortsätta dagen, med lite tur kommer jag att lägga in lite bilder från vårt pysslande i Överklinten under eftermiddagen. Hoppas ni andra har en ljuvlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards