Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Ida - 22 februari 2010 14:35

Idag åkte jag ner på stan en snabbis på förmiddagen för att återlämna böcker (känns det igen sedan tidigare?) mao en rätt vanlig sysselsättning för mig och Oskar. Jag var iofs medveten om att det varit en del rökutveckling på stan i slutet på förra veckan och att man därför sålde ut det man hade på Stadium... 75% rea hette det och visst - jättebra, jag tänkte att jag kunde ju svänga förbi och kolla om de hade några skor till mig... Den tanken höll inte i sig så länge. När jag gick förbi affären första gången (vid nio då jag gick för att käka frukost på subway) var det kanske 100 pers utanför affären. Dumma djävlar tänkte jag men visst, jag kan gå förbi lite senare (läs efter jag käkat), vid 10 skulle affärerna öppna så jag skuttade glad i hågen förbi Stadium igen.. Hmmm..


Kön hade vuxit och var vid det här laget från Stadiumingången till frisersalongen i andra delen av huset, jag gissar på att det var ngnstanns mellan 200 och 300 pers som stog och köade för att få komma IN i affären. Jag skrotade tanken rätt fort och gick istället och fixade lite andra saker som skulle inhandlas (bland annat backar till förrådet så man får någon modell av ordning där inne!). När jag då skulle ta bussen hem igen så tänkte jag att ähhhh, jag går förbi Stadium en sista sväng och döm om min förvåning att kön inte blivit mindre utan snarare vuxit ytterligare. Inte mindre än 4 (!) vakter stog för att hålla koll på kön varav två för insläpp...


Läst i tidningen är att en kvinna blev tvungen att föras från platsen tidigare i helgen av polis!! Vad händer?!? Är folk SÅ desperata???

Ovido - Quiz & Flashcards