Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Ida - 16 februari 2010 21:13

Oj, var börjar jag?!? Okej från början på dagen.

Upp tidigt som jag vet inte vad - 0600 vaknade jag och PLING slog upp ögonen eftersom att jag inte kunde somna om så var det bara att ta sig samman och starta upp dagen. Göra barnen redo för skolan och med det sagt är det alltså att få på alla kläderna, frukost för de små och de håriga (hundarna), packa matsäck till dottern som skulle ha friluftsdag (skranåkning som tydligen var jättekul!). Dottern lämnades på skolan och vi andra återvände hem. Körde dammsugaren, tvättmaskinen och torkade alla golv (med andra ord helt vanligt), dock så fort jag var klar med det var det dags att rasta hundarna och åka iväg till BVC för sprutor och kontroll. Sprutorna gick bra (bara ett pyttelitet grin) och han har vuxit grabben!

Längd: 63,8cm, vikt 6920g. Mamman är imponerad av tillväxten!


Lunch med maken på Kärnan, buffe är nice! Hem igen en snabbis och byta i tvättmaskinen, mata Oskar, rasta tjejjerna och ta med sig Oskar i bärselen och Magoo i näven - mot skolan för att hämta Toria, på grund av tidsbrist blev det buss dit men promenad hem. :)


Fick besök en sväng på eftermiddagen av Hea - trevligt! Dock, jag som skulle överlämna allahjärtansdagspresenten glömde bort det trots att jag ställt den på diskbänken, DÅLIGT IDA!


Så ner på stan för att läma tillbaka låneböcker, makrn hämtade barnen och jag åkte iväg en sväng. När jag kom hem matlagning och därefter en prommis till konsum med hundar och barnvagn för att köpa grädde. Väl hemma igen gjorde jag iordning saffranssemlor till oss alla tre (jag, Toria och Gurra), nu är det nattning av Oskar och första gången idag jag hamnat i närheten av en dator, sedan nattning av hundarna och sedan sooova för idag har det inte varit många minuter jag suttit stilla...

Ovido - Quiz & Flashcards