Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Ida - 4 februari 2010 23:39

Sötisgrabben försökte in i det längsta att spjärna emot nattningen idag... Gick sådär för hans lag får vi nog sammanfatta det som. Mamman tog fram det "tunga" arteleriet på en gång och ammade ikull honom - nu sover han som lilla stocken. Mammas lilla Åske-Påsk.


Kärleksfullt känns det onekligen. Han är såååå söt när han sover! Dessutom gick jag in och kikade på Toria som ligger i sin säng och sussar. Jag har nog världens sötaste ungar ändå... I synnerhet när de sover! ;)

Av Ida - 4 februari 2010 12:54

Nu har jag läst Vi föräldars lista på "50 saker du (inte trodde att du) kommer att vara med om som förälder och jösses hälften har jag lätt gjort redan (och i efterhand kan skratta lite rått åt), men så kommer man till saker som faktiskt gör mig smått förbannad (vissa saker lite mer än smått kan tilläggas).


Med på listan står bland annat...

"Äta en tacomiddag och bli full med en familj som du nyss lärt känna (till exempel via mvc eller dagis)" - här var första som gjorde mig riktigt irriterad, va f*n?!? Seriöst, jag vill inte under några som helst omständigheter bli "full" inför mina barn, det finns liksom inte. Med tanke på hur många barn som mår dåligt av föräldrarnas alkoholvanor gör det mig rent av tvärförbannad! Det är väl ingen norm att man ska bli "full", i samma mening som jag säger det säger jag också helt ärligt att nej jag är inte nykterist - jag kan ta en cider eller så men i helv* att jag skulle dricka några mängder om jag har mina barn i närheten. Vad händer i det läget att jag är onykter och någon av barnen gör illa sig? Det vill jag inte veta, alltså får jag vackert se till att ha barnvakt om några större mängder alkohol ska konsumeras. Det samma gäller maken, han är mycket måttlig med spriten när vi har barnen hemma - jag skulle bli oxtokig om jag hade en karl som "söp till" när han ska vara förebild för barnen, i helv* att jag tycker att det är okej.


Samma sak att man skriver om att man "fantiserar om att vara fri och singel igen", visst stundtals är det tungt men jag skulle verkligen inte vilja byta bort mina ungar för den sakens skull och även om jag nu vore "fri och singel" så skulle det väl ha väldigt lite med mina barn att göra, eller hur?!? Det är mellan de vuxna i förhållandet och inte mellan föräldrarna och barnen, eller är möjligen tanken att man ska dumpa ungarna OCH karln samtidigt? Nä, jag förstår verkligen inte sambandet.


Så till sånna saker som inte gör mig riktigt irriterad på samma sätt men "vägras tillträde till en restaurang" - tja, det har liksom inte hänt ännu, ändå har jag mina barn med mig överallt i det närmaste.. Däremot har jag fått kommentarer när jag ammade en som var i akut matbehov en gång och då blev jag rätt syrak, i synnerhet eftersom just det stället hade gått ut med att nu är det perfekt för mammor och deras bebisar... *ostrategisk marknadsföring* Min hämnd - jag gick aldrig mer dit.


Men då ska jag istället inrikta mig på det som faktiskt har förekommit och som jag skrattade åt.. ;)

höra dig själv använda forumuleringar som "nähä du, vaaad har vi sagt om det där? - Men skämtar de? Dagligen lyckas jag klämma ur mig någonting om än inte ordagrannt men i samma kategori "dumma kommentarer" till dottern, sonen (!) eller för den delen den arme maken (!!)...  Ja, vad säger man världsklass Ida, verkligen begåvat!

Fantisera om att söka upp ett gammalt ex och visa upp ditt praktbarn - har jag inte bara fantiserat om utan också gjort... Bravo Ida! Nu råkar personen i fråga vara VÄLDIGT barnkär och dessutom hade vi väldigt mycket kontakt när Toria var liten så det var inte särskillt underligt att personen i fråga träffade henne(Toria alltså) ett par gånger. Hmmm, är det ngt fel på mig?!?


Muta dig ur ett dödläge - ETT?!? Näädu, mer än ett, testa sisådär femhundra eller så, då närmar vi oss sanningen. :P

Av Ida - 4 februari 2010 09:06

Eftersom att det tämligen långa inlägg jag gjorde om gårdagen bara "försvann" blev jag arg och stängde ner datorn för att lugna mig istället passade jag på att köra stora disk/städ & tvättracet här hemma. Mycket behövligt som vanligt. Jag fattar det verkligen inte, hur kan så få människor och djur generera så mycket tvätt och disk?!? Det är för mig ett mysterium. Helt i klass med de försvunna sockarna, vem som äter sock har jag ingen aning om heller - tvättmaskinen är högaktuell som misstänkt för dådet!


Vad mer har hänt? Nä, igår blev det som mest bara skurat och så var jag och handlade mat för det behöver man ju göra ibland oxå. Som belöning för allt bra jag gjort tog maken ut oss på middag på Maria. *gott*


Ett tips lägger jag dock med idag, om man beställer kebabköttet på sidan av blir det inte sådär "geggigt" längst ner i stripsen och det gillar jag för stripsen på Maria är riktigt goda - varför förstör man det med att lägga på en massa klet? Även om själva kletet är gott så är det roligt om stripsen inte blir en enda gegga. :)


Nu har vi lämnat av Toria på skolan och Åskegrabben ligger och sussar sött i vagnen bredvid mig, med andra ord det är en rätt normal morgon hos oss.


En ytterst irriterande sak jag upptäckte när jag skulle ut med hundarna var att någon djävel har låtit sin hund (finns inte en katt i världen som har SÅ stora tassar) springa upp på vår altan och pissa!! :/ Dagens övning blir att bli kvitt det och att på något sätt regla så att det inte längre är möjligt...

Ovido - Quiz & Flashcards