Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Ida - 23 februari 2010 08:37

Ja, idag är det rent ut sagt kallt så in i helvete i Umeå, - 26 stog det på när jag vaknade och det har dalat sedan dess, nu två timmar senare är det -28 och det ser inte direkt ut att bli varmare... Dina min stackars lilla frysgris hon sa bara "hell no" när vi skulle ut och snabbkissa - för mer än så kan även jag förstå att den svarta ligan inte vill vara med om. Hon tittade på mig som att tillåmed katten har en toalett inomhus, varför kan du inte anlägga hundrastplats i badrummet?!?


Poängen förstår jag för onekligen det var så pass kallt att vi åkte buss till skolan. Det här är bara inte mänskligt (eller för den delen hundligt!) det är liksom inte okej att tvinga folk att vara ute när det är såhär pass kallt! Osse var nog den som frös minst av oss alla för honom hade jag virat in i allt och lite till, eller vad sägs om vanliga kläder (för inomhusbruk), vinteroverall, tjocksockar, fleacevantar, fleacemössa och en dundertjock åkpåse, toppa detta med en tjock fleacefilt i botten på vagnen och en filt över öppningen (så att han inte skulle dra i sig så mycket kalluft) - han var rätt varm och gosig när jag packade upp honom när vi kommit hem. Nu sover sonen, hundarna snarkar på mina fötter (passar på att värma fossingarna själv) och det är äntligen morgon!


Dock, jag håller det nog nästan för troligt att vikingarna hade rätt, det är inte varmt i helvetet, det är KALLT!

Ovido - Quiz & Flashcards