Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Ida - 26 februari 2010 09:09

Jag har liksom många andra klagat och surat över den hyfsade kallfront som drog in över vårt vackra land här i veckan, onekligen idag släppte kung Bore en aning på sitt järngrepp om landet och bjöd på riktigt trevlig temperatur. - 7,5 är ingenting att diskutera kring, livet känns med ens mycket lättare och hela jag känner mig som på bättre humör. Undrans om det kan ha någonting med morgonens promenad att göra? En riktig långvända med hundarna och barnvagnen, först till skolan och så den sedvanliga extravändan som det blir efter man har lämnat av dottern på skolan. SÅ skönt!


Häxa och Magoo har sprungit och busat i snön, man ser hur de verar säga att "det här är livet matte" när de kommer rusande med lysande ögon och öronen rakt ut, svansarna går som små propellrar och hela hunden lyser LYCKLIG! Dina den stackars löptiken går i snöre för närvarande för även om jag litar på Magoo så är tilltron till löptikar om möjligt mindre än noll. ;) Historien när min första Fame lyfte av en låst innerdörr från gångjärnen har jag dessvärre fortfarande i minnet så här har vi både hängslen och svångrem när det kommer till kombinationen löptik och hanhund i hemmet. När matte åker hemmifrån är det inte mindre än två låsta dörrar mellan jyckarna!! För här ska det minsann inte bli några valpar (Dina och Magoo är halvsyskon).


Osse min lilla gullegris han verkar gilla när man sliter upp honom ur sängen, byter på honom och stoppar ner honom i overallen samt går långprommis på morgonen - käkat det har han liksom redan gjort (matning vid 6 håller Osse som en glad gosse frammåt tiosnåret). Toria då min lilla ängel har idag maskeraddisco på skolan och har klätt ut sig till prinsessa (någon som är förvånad?) med rosa klänning och krona, jag hoppas att jag kan ta en bild på henne när jag hämtar hem henne igen.


Nu känns det helt enkelt bara som en riktigt, riktigt BRA dag!

Ovido - Quiz & Flashcards