Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Ida - 1 februari 2010 13:38

Världens bästa Häxebus, minst! Ja, eller hon är i vart fall rätt fantastisk ibland den lilla grisgumman. Mattes pussgurka! Hur som helst på väg hem efter att jag hämtat dottern på skolan hade jag bara Häxa med mig för att hon skulle få lite egentid med matte, Häxa springer som vanligt lös där det funkar (mao inte är allt för mycket folk och så som kan bli rädd för henne) och helt plötsligt blir hon som en känguru och studsar på absolut spikraka ben. Hon ser onekligen rätt märklig ut så jag frågar henne, Häxe vad är det gumman? Hon tittar på mig och sedan lägger hon sig och ligger blixtstilla...


Wtf tänker jag och går närmare henne (man är liksom bara så smidig med barnvagn) och mycket riktigt i förlängningen av Häxans näsa skulle ha varit fint att trycka av ett skott för där inne i skogen 5 m från cykelbanan har en älg ställt upp sig med bredsidan. Duuuuuuuktiga Häxan la sig och markerade älgen för matte. Massa belöning och duktig flicka så kunde vi gå hem men lite läckert är det att trots klart bristfällig träning så sitter vissa saker som berget, att markera älg var tydligen en av dem! GREAT!

Av Ida - 1 februari 2010 08:20

Ja, igår började vi dagen rätt sent - sovmorgon för hela familjen. Sedan softade vi i stort sett hela dagen fram till 4 då vi åkte iväg och käkade middag hos svärföräldrarna, en fantastiskt god sallad med rostbiff, rökt nötkött och salami. *mums* Ett trevligt avbrott i vardagen. Sedan var det liksom bara hem och försöka kasta isäng busungen Toria som skulle iväg på skolan idag. Oskar däremot han höll låda frammåt tvåsnåret inatt så när väckarklockan ringde i morse halv sju var jag INTE jättesugen på att kliva upp... Men upp kom vi!


Planen var att gå i morse men efter ett snabbt getöga ut och på termometern blev det bussen (jag är tämligen förkyld själv nu), frukost och  pinka hundarna. Jag måset säga  det, mina jyckar är rätt roliga. Som i morse - bråttom var det ut, hela vägen tills vi stod på bron, då helt plötsligt insåg de att det är snorkallt ute och kissandet gick med blixtens hastighet, här var det liksom inte frågan om att gå och fundera utan det såg ut som om de sa till varandra att "hörrni nu pinkar vi och sedan SPRINGER vi in i värmen igen" och de gjorde de.. Tre tassar i backen och ett par mycket plågade hundar skyndade sig in i värmen och såg ut som att "puuuuuuh, vi överlevde!". Sötisarna.


Nu är jag och Oskar hemma igen och vi har lämnat av Toria på skolan, i eftermiddag hoppas jag på mindre kyla även om jag inte känner mig så optimistisk i frågan så kan man ju alltid drömma... ;)

Ovido - Quiz & Flashcards