Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Ida - 6 februari 2010 21:36

Vilken deprimerande omgång av melodifestivalen, bara att bryta ihop och börja om. Dottern satt som vanligt (!) de år hon har varit hos oss har hon av någon orsak suttit som fastklistrad vid tv:n och visst när vi är i Klinten är det helt logiskt men här hemma finns det faktiskt annat att pyssla med och jag kan för mitt liv inte förstå det. Iår var det inget undantag - dottern placerade sin söta bakdel i soffan och gick inte att flytta på förränn det hemska var slut. Okej, bara att genomlida det. Men huuuuuuuuuu så hemskt, det var ju helkasst, inte en enda låt lämnade nåonting positivt kvar hos mig. Så sämst! När Dolf Lundgren är behållningen för att vederbörande ger lite is stryk är det rätt visset!

Av Ida - 6 februari 2010 12:16

Först börjar jag med gårdagen. På dagen var jag och Åskegrabben på stan och lunchade med maken och Stefan, Nice! Ghandi är underskattat till just lunch måste jag säga. Gott var det, mätta blev vi och Oskar sov sig genom större delen (först vid teet vaknade han och ville ha lite käk). Så åkte maken och jobbade medan jag och Stefan passade på att gå i affärer. Har köpt mig två nya teburkar så det blir lite mer "ordningssammt" i köket. Hittades på Å'hlens, och helt klart prisvärt måste jag nog säga. Jag har även fortsatt jakten på nya gardiner till mitt sovrum och datarummet - går sådär får jag nog säga. :(


Mer... Maken hämtade upp oss och vi åkte en sväng ut på labbet och visade upp Oskar, farfar var där också så vi passade på att ta en tre-generationersbild att lägga in i företagstidningen, läskigt!


På kvällen hade Toria fortfarande inte kommit hem så vi andra bänkade oss i soffan med en skål chips och dip. Trevligt!

Just före 8 kom Toria hem från paradisbadet med Jenny och Jon (ett stort tack för att hon fick följa med er, hon hade hur kul som helst!) och det blev en stunds "let's dance" men mer än till första reklampausen tog vi oss inte för då var det game over för alla utom maken som var en tapper krigare och höll sig vaken längre. ;)


Nu på morgonen är det bara jag och barnen hemma, maken är på kurs. Efter en trög start (vi var inte snabbast kan jag säga) kom vi igång och efter frukost har vi nu varit ute en stund, Oskar sov i vagnen, hundarna passade på att gräva upp halva snöhögen (!), Toria åkte snowracer där traktorn har skottat upp en jättestor snöhög och jag skottade på framsidan. Nu sitter jag här och har hittat flera muskler som jag tydligen inte har använt på lääääääääänge.. Men ½ framsidan är gjord då är det bara resten kvar och det kan man ju leva med. Hundarna nyrastade och ligger och softar en stund, dottern har gått upp och lirat dator och Oskar... Ja, han sover vidare i vagnen. ;) Mammatid mao. :)

Ovido - Quiz & Flashcards