Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Ida - 9 februari 2010 18:25

Men lilla räkan min, Osse, osse mammas gosse är sjuk, han har feber och är inte alls på gång. Gnällig och dan är han, såklart!


Att mamman skulle få cykla idag var inte ett alternativ enligt grabben som skulle bo i mammas famn, så vi har bara varit ute och gått idag, 2,5 timmar blev det och så åkte vi buss när vi skulle tvärhandla på willys på eftermiddagen. Det där med buss brukar Oskar gilla, men inte idag - han skrek rakt ut som en liten siren hela vägen från det att vi klev på tills dess att vi klev av. :S Stackars Åskegrabben (och även synd om de som blev tvingade att höra på honom och inte ens var hans mamma).


Men nu verkar han ha somnat en liten stund. Själv känner jag mig aldeles för mör för att kunna finna någon geist till att ta tag i cykeln nu. Men jag har bakat bröd och gjort grönsakssoppa till middag och det var faktiskt gott (tyckte iaf jag och Toria, maken däremot var som vanligt klart skeptisk).. Ändå hade jag gjort till mig och haft i pasta i soppan (muta till maken) men det föll ändå inte i god jord. :/ Mao får jag numera varken göra soppa eller fisk för han ogillar det, jag överväger själv starkt att göra en bouliabaise (stavning?!?) till honom igen som ren hämnd!


I övrigt har vi tränat lite nya moment idag på dagen och även för vissa blev det putsning på befintliga, exempelvis positionsträning kan man nog aldrig göra för mycket av tror jag. Magoo älskar det iaf. Däremot måste jag nöta mer på vissa moment och det får vi fortsätta med även framledes - min lilla grabb som varit väldigt noga med var han är och som har gått jättefint har under graviditeten fått för sig att han ska vara en halvmeter längre fram än vad han egentligen ska... Undrans om det var en acklimatisering till tjockmatte? Hur som haver så ska vi få bort svävandet så att han står klar för provsäsongen när den drar igång igen. :) Planen är att få till minst en tvåa (helst såklart en etta i nkl under året) och att om andan faller på damma av den gamla tanten också lite lagom till höstens jakt..?

Ovido - Quiz & Flashcards