Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Ibland missar man målet..?

Av Ida - 18 februari 2010 15:42

Ja, eller hur? Nej, jag pratar inte om det där hemska som intagit alla tv-sändningar, radiosändningar och som fullständigt dominerar pressen för närvarande (OS tror jag det kallas?). Utan istället hittade jag en liten "obskyr" artikel om övervikt hos husdjur och förvisso. Det är sant våra hundar och katter blir allt fetare (i samma takt som befolkningen gör en liknande manöver), med alla "välfärdssjukdomar" det tar med sig i sitt kölvatten. Nu den här gången var det frågan om en bordercollie och i ärlighetens namn vet jag inte om jag sett en överviktig dito någonsinn. Det är ungefär som vissa modeller av settrar de ser mest ut som frustrerade myggor eller någonting åt det hållet. Med det sagt ska jag nog erkänn att jag gillar settrar, det är inget fel på dem som hundar räknat men de har en aningen speciell exteriör.


Hur som helst människan har en hund som någon beslutat är överviktig och för det ska han (hundägaren) betala skadestånd, trots att jycken i fråga är 10 bast och seriöst - hur många gamla hundar får en extra godbit? Mina får det absolut!


http://www.expressen.se/husdjur/1.1887556/riskerar-boter-for-tjock-hund


Å andra sidan, på höstarna är mina riktigt fina i hullet men däremot kring januari har de en tendens att vara i "trivselvikt" om inte annat så för att vi inte rör på oss lika mycket vintertid som sommartid - jag vet inte hur ni andra är men tre timmar i skogen om man inte har ett direkt mål med det vintertid är inte någon höjdare enligt mig, däremot om man går ut på picknick eller att man ska träna så kan tre timmar kännas väldigt lite... Ja, ni förstår säkert vad jag menar. I synnerhet min gamla tant som fyller 9 nu i sommar tycker att det är kyligt ute när det går under 15, då vill hon inte vara ute. Visst man kan tänka på vad hon äter och till skillnad från folk kan hon inte gå och ta sig en macka hur som helst men ja.. Hon måste ju få mat hon oxå.. 2 timmars promenader räcker inte på långa vägar för att hålla dem i samma hårda trimm som de har när det är sommar och vi är ute från morgon till kväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards