Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

En fantastisk helg!

Av Ida - 15 februari 2010 08:29

Ja, nu vet jag inte var jag ska börja. Men jag börjar i fredags (tror det var sista gången jag skrev någonting), det blev en snabb packning av alla saker, uppstädning av både stora och små, så var vi iväg. Handling på vägen så vi skulle ha mat. Katten pratade i buren - som vanligt - barnen sov som små stockar heeela vägen (lugnt och skönt) och hundarna snarkade tills vi kom fram.


Släppa ut jyckarna så de fick springa av sig medan vi bar in och gjorde iordning. Värmen i huset spred sig så sakterliga och vi bänkade oss inrullade i filtar för att se Let's Dance som vanligt. Återigen måste jag säga att rätt människa åkte UT med baken först, inte för att jag har någonting emot människan i sig egentligen men för att han helt enkelt inte är någon dundersucce som dansare. Svårare än så behöver det inte vara. Däremot lockar Willy fortfarande till skratt, jag och Toria sitter (eller egentligen ligger) dubbelvikta i soffan och tokskrattar, egentligen inte för den bristfälliga dansen utan snarare för den toksköna attityd människan har. Okej, jag är värdelös på det här men jag har gett mig fan på att ha KUL ändå! Fram för fler sånna saker!


I lördags anslöt svärföräldrarna och det blev både skoteråkande och en smärre krasch med snowracern för dottern (lite skrap på kinden men det gick ju det oxå). Gott åt vi och så bänkade vi oss för melodifestivalen... Men herre jösses! Att man kan uppbringa så många, så usla låtar! Hejbara! Visst den som gick vidare var väl rätt okej för sammanhanget men sedan... Om man säger så det skulle inte varit mina förstaval rörande vad som ska snurra i cd-spelaren i sommar, men vi får nog dessvärre leva med att de går om och om och om och om igen på radio och fullständigt kontaminerar etern.


Söndagen då.. Ja det bjöds på strålande vackert väder så redan med tuppen var jag och hundarna uppe och ute (mer om det i separat blogginlägg). Vi åkte såklart mer skoter och var ute i snön. Mitt vackra norrland! Det finns de som funderar på att åka utomlands när snön ligger djup men själv kan jag inte tänka mig någonting dummare, det är ju här och det är helt underbart och när då solen tittar fram så blir det bara världens vackraste plats!


Idag är vi åter hemma igen och vardagen har kommit igång men ändå kan man leva länge, länge på att ha haft en helg av bara lugn, snö och glada känslor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Ovido - Quiz & Flashcards