Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Ida - 22 juni 2010 17:17

Jodå, det är KUL att vara morsa! Det är KUL att vara hundägare! Det är KUL när det ringer i telefonen! MEN allt kanske helst inte samtidigt...


Följande scen utspelade sig här för inte allt för länge sedan. *suck*


Flickorna ville klappa valpen, okej - det är fullt logiskt och valpen var faktiskt lugn, så blev det bus i blicken på valpstackaren och ja... Hon lyckades få igång de tre stora jyckarna, jag försökte amma sonen och flickorna fick sig ett par nyp var... Jahapps. Då ringer telefonerna - inte bara en utan båda!!


Det är ibland lätt att hålla sig för skratt för då blev det faktiskt för mycket för mamman, barnen fick gå upp och leka på Torias rum, de stora fick gå och lägga sig i sitt hörn, valpen åkte in i buren så den får sova och Osse fick lägga sig på golvet och fäkta en stund... Telefonerna fick dock ringa för jag ORKAR faktiskt inte alltid!

Av Ida - 22 juni 2010 11:45

Den devicen kör den lilla valpen med i vart fall och somnade med huvudet på Magoos svans! Jag vet inte men det är läskigt gulligt när min stora (aningen klumpiga) hanhund verkligen pysslar om den lilla valpen och att hon också godtar det hela och som nu - sover med huvudet på hans svans. *sött*


Ibland är det lätt att man råkar bli diabetiker för det här det är faktiskt sött i överkant och ja, jag har fotat dem men jag vill helst inte väcka någon av dem för att hämta kamerasladden. ;)

Av Ida - 22 juni 2010 09:33

Då sitter vi och väntar på den lilla som ska komma hit ett par dagar för att förändra vårt hem på kort sikt. En av mina kamraters lilla valp ska vara hos oss ett par dagar, hur det går för det numera rätt gamla svarta gänget återstår att se och vad den lilla "Nosa" säger om busungarna mina?? Vad tror vi Copy kommer att säga om en liten läskig valp?


Ja, det ska bli spännande att se vad mina hemmavarande vänner säger om saken. Bild på den lilla damen kommer såklart på sikt. ;)

Av Ida - 22 juni 2010 07:52

Ja, det ska jag börja med att pyssla med.


Jag har scrappat lite (faktiskt ett par sidor blev gjorda och det är ju som kul) till Torias scrapbook. Känns duktigt så det förslår!


Svängde ner på stan en snabbis och fixade krokar till skötbordet (ska sätta dit ett draperi runt om så man inte ser alla blöjor och så). Jag hann dock inte fixa tyg så det får jag göra en annan dag... Först kanske man ska besluta vilken färg och OM det ska vara mönstrat??


Började städa, men när jag städar så blir det alltid så att man får fortsätta och fortsätta med städningen och ja... Jag blir som aldrig klar känns det som.


Tvättade lite hundfällar för det var det tydligen ett JÄTTESTORT behov av. Men nu är det gjort i alla fall! *duktigt*


På slutet såg jag och Jenny "mannen som kunde tala med hästar", nostalgi - absolut! I synnerhet då det även svullades in en rent ENORM portion glass med grädde, maränger, bananer och kolasås. *mums*


Så en liten sväng med den svarta ligan senare så var vi poff trötta och somnade.


Nu på morgonen har jag bara hunnit börja med hemmet men i ärlighetens namn så är det rätt mycket kvar (jag har inte ens hunnit dammsuga och torka golvet, vilket krävs dagligen nu när Ossemannen är och ålar).

Ovido - Quiz & Flashcards